شهرستان ها

برگزاری همایش ملی آموزش غرب کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه

کرمانشاه- دبیر اجرایی همایش ملی آموزش عالی از برگزاری همایش ملی آموزش غرب کشور در دانشگاه رازی کرمانشاه طی سوم اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد دادفر ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور ارائه برنامه‌های مربوط به همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازب در سالن جلسات دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه رازی در استان کرمانشاه از سال ۱۳۵۱ توسط عبدالعلی گویا که اصالت کرمانشاهی داشته تأسیس و راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه رازی به منشأ گسترش علم و پژوهش در غرب کشور تبدیل شده، افزود: امروزه به واسطه تشکیل این دانشگاه رفته رفته دانشگاه‌های دیگری که زمانی دانشکده‌ای از دانشکده‌های رازی محسوب می‌شدند و در سطح کشور مطرح هستند تشکیل و نشان از پیشرفت علمی غرب کشور دارد.

دبیر اجرایی همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور تصریح کرد: علاوه بر تکریم پیشکسوتان یکی از اهداف تشکیل این همایش استفاده از تجارب گذشتگان، ترسیم افق آینده و نگاه جدید به آینده طبق برنامه‌ای راهبردی از طریق دانش زیستی گذشتگان طی ۵۰ سال گذشته است.

دادفر ادامه داد: تکریم پیشکسوتان، نقد و بازنگری مطالعات و بیان دستاوردهای دانشگاه رازی طی ۵۰ سال گذشته از دیگر اهداف و برنامه‌های همایش ملی آموزش عالی غرب کشور است.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر دانشگاه‌های غرب کشور به عنوان دانشگاه‌های مطرح کشور محسوب می‌شوند محصول سال‌ها تلاش بنیانگذاران، و معاونین این دانشگاه است.

دبیر اجرایی همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور با اشاره به برنامه‌های جانبی همایش، مطرح کرد: معرفی دانشگاه و دستاوردهای آن و برپایی موزه و تالار افتخار از اسناد و مدارک تاریخی مربوط به هویت دانشگاه در سطح دانشگاه برگزار خواهد شد.

دادفر به همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه اشاره و اضافه کرد: علاوه بر همکاری این دستگاه‌ها درون استانی برای برپایی همایش سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات دیگری از استان‌های همجوار مانند ایلام، کردستان را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در پی برگزاری این همایش دریافت مقالات از مراکز علمی و دانشگاهی دریافت می‌شود، گفت: به همین منظور سامانه‌ای برای معرفی و دریافت مقالات طراحی شده که تاکنون در ۲ مرحله فراخوان برای دریافت مقالات داده شده‌است.

دادفر با تاکید بر اینکه مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ اسفندماه تمدید شده، عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را از طریق مراجعه به وب سایت https://hdwc.razi.ac.ir/ برگزاری کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا