شهرستان ها

فارغ التحصیلی ۱۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه رازی طی ۵۰ سال گذشته

کرمانشاه- دبیر علمی همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور از فارغ التحصیلی ۱۰۰ هزار دانشجو از دانشگاه رازی طی ۵۰ سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله بهرامی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور ارائه برنامه‌های مربوط به همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی در سالن جلسات دانشکده ادبیات و علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه رازی پس از ۵۰ سال امروز تبدیل به یک نهاد بزرگ علمی و یک درخت تناور تبدیل شده است.

وی افزود: دانشگاه رازی در ابتدا نخستین مؤسسه بود که به صورت غیر انتفاعی در غرب کشور تأسیس شد و دانشکده علوم کرمانشاهان در بهمن ۱۳۵۱ فعالیت خود را با پذیرش ۲۰۰ دانشجو آغاز کرد.

بهرامی تصریح کرد: دانشگاه رازی ۲ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی به عنوان دانشگاه رازی شناخته و تأسیس شد و در آن زمان تنها چهار یا پنج رشته داشته که امروز با پیشرفت و توسعه‌ای که داشته بیش از ۱۰۰ رشته در مقاطع مختلف داشته و تاکنون نیز بیش از ۱۰۰ هزار دانشجوی فارغ التحصیل که برخی از آنان در مقاطع عالی و مدیریتی به کار گرفته شده‌اند.

دبیر علمی همایش ملی آموزش عالی در غرب کشور با تاکید بر اینکه دانشگاه رازی بعد از انقلاب و توسعه به نهاد بزرگ علمی و دانشگاه مادر غرب کشور تبدیل شده، گفت: امروز دانشگاه رازی به لحاظ علمی نیاز به نگاهی عمیق‌تر به دست آوردها و برنامه‌های تأثیر گذار دارد چرا که این دانشگاه تاکنون به لحاظ علمی قابلیت‌های بسیاری از جمله ایجاد نهادهای بزرگ علمی مانند دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه کردستان و دانشگاه ایلام را در کارنامه خود دارد.

وی تاکید کرد: در حوزه علمی هدف آموزش بوده و این دانشگاه در زمان تأسیس جزو دانشگاه‌های نسل اول بوده به این معنی که هدف از تأسیس آن تربیت نیروی متخصص برای امور مدیریتی جامعه بوده است.

بهرامی با اشاره به همایش ملی آموزش عالی غرب کشور به مناسبت پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه رازی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش بر هفت محور اساسی بوده که تاکنون ۱۵ مقاله و چکیده مقالات و حدود ۵۰ نفر نیز مباحثی را در این خصوص به دبیرخانه این همایش ارسال کرده‌اند.

وی بیان کرد: هفت محور همایش شامل «مبانی نظری و فکری نهاد علم و آموزش عالی»، «تاریخ، توسعه و تحول آموزش عالی در غرب کشور»، «دانشگاه، جامعه و مسئولیت اجتماعی و فرهنگی»، «دانشگاه رازی، تعاملات جهانی و امور بین المللی»، «دانشگاه رازی، منابع مالی، توسعه عمرانی و فضاهای کالبدی»، «دانشگاه رازی و تجربیات زیسته جامعه دانشگاه» و «تاریخ تحولات و سیاست گذاری‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه» است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا