شهرستان ها

برگزاری همایش شعر «سیبقی خالدا» در سوریه

اهواز- به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان این شهید، همایش بین المللی «سیبقی خالدا» با حضور شاعرانی از ایران، سوریه و فلسطین در مقر اتحادیه نویسندگان عرب سوریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاعر برجسته خوزستانی اظهار کرد: به مناسبت سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان این شهید، همایش بین‌المللی «سیبقی خالدا» با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و با حضور شاعرانی از ایران، سوریه، فلسطین و لبنان در مقر اتحادیه نویسندگان عرب سوریه برگزار شد.

جلیل حزباوی به معرفی گروه اعزامی ایرانی به جشنواره پرداخت و گفت: این گروه هنر و ادب شامل ۴ نفر از شعرا و نخبگان کشوری بوده‌اند که شیخ ماجد منابی، محمدرضا وحیدزاده (هنرمند و پژوهشگر در عرصه‌ی هنر وفرهنگ) و وهب رامزی (هنرمند و متخصص در رشته‌ی گرافیک و هنرهای تجسمی) و بنده حضور داشتیم.

وی ادامه داد: در همایش شعر «سیبقی خالدا» کارگاه‌های مختلف شعر تشکیل شد و در همین راستا بنده به عنوان شاعر برتر و برگزیده که جزو هیئت داوران شعر عربی قرار گرفتم و گزارش و مصاحبه چندین شبکه تلویزیونی مانند «الغدیر» و «الحیاه» و سایر شبکه‌های تلویزیونی سوریه که پخش آنها از تلویزیون کشور سوریه صورت گرفته بود، مورد اقبال عمومی قرار گرفت.

این شاعر خوزستانی افزود: با حمایت حوزه هنری نمایشگاه نقاشی و رسم در پایتخت کشور سوریه شهر دمشق توسط هنرمندان ایرانی ایجاد شد.

وی بیان کرد: بازدید از دانشکده هنرهای زیبا و دیدار با رئیس دانشکده و معاونانش، انجام مصاحبه علمی – تخصصی، بازدید از فعالیت‌های هنری دانشکده و دانشجویان آن در قالب نقاشی و هنرهای تجسمی و گرافیک، همچنین دیدار با مؤسس اتحادیه هنرهای زیبا «غسان غانم» از جمله و نیز دیدار با رئیس اتحادیه نویسندگان عرب در دمشق از جمله برنامه‌های متنوع و پر ثمر این سفر و رویداد بزرگ بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا