بین الملل

السودانی رئیس بانک مرکزی را برکنار کرد

نخست وزیر عراق امروز دوشنبه رئیس بانک مرکزی عراق را برکنار و فرد جدیدی را جایگزین وی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی عراق صبح امروز دوشنبه از برکناری «مصطفی غالب» رئیس بانک مرکزی عراق از سوی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور خبر داد.

بنابراین گزارش، السودانی با برکناری مصطفی غالب، «محسن العلاق» را به عنوان به رئیس جدید بانک مرکزی عراق معرفی کرده است.

در تحولی دیگر، یک «فاضل الفتلاوی» از اعضای چارچوب هماهنگی در گفتگو با وبگاه بغداد الیوم، با اشاره به افزایش قیمت دلار در عراق طی روزهای اخیر، گفت: السودانی طی دو هفته آینده با هدف کنترل قیمت دلار به واشنگتن سفر خواهد کرد.

وی افزود: یک هیات از عراق به ریاست «فواد حسین» وزیرخارجه این کشور طی هفته آینده به واشنگتن سفر می کند تا مقدمات سفر السودانی و دیدارهای وی با مقامات آمریکایی را فراهم کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار در روزهای اخیر در عراق، تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی سفر السودانی به واشنگتن، بحث و گفتگو درباره مسائل اقتصادی به ویژه موضوع دلار است.

الفتلاوی افزود: ما پیش بینی می کنیم که سفر نخست وزیر عراق به آمریکا موثر باشد و در نتیجه آن شاهد ثبات قیمت دلار میان ۱۴۵۰ تا ۱۴۷۰ دینار عراقی باشیم .

در روزهای اخیر اخبار متعددی به صورت غیر رسمی درباره سفر السودانی به واشنگتن منتشر شده بود. این در حالی است که «نوری المالکی» نخست وزیر سابق عراق در سخنانی، بحران افزایش قیمت دلار را ادامه دار دانسته و تاکید کرده بود که تنها راه حل این بحران گفتگو با طرف آمریکایی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا