بین الملل

پسکوف: سراسیمگی در جبهه ناتو رو به افزایش است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور در حال حاضر امکان مذاکره با ژاپن برای حل و فصل اختلافات را ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه احتمال دیدار میان رئیس جمهور این کشور و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را رد کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برنامه ای برای دیدار با «رافائل گروسی» ندارد، با این حال روسیه به ادامه ارتباط با آژانس بین المللی انرژی اتمی علاقمند است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران در خصوص تلاش کشورهای غربی برای ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین، گفت: نگرانی فزاینده ای میان اعضای ناتو به وجود آمده است.

پسکوف در خصوص پیمان صلح با ژاپن نیز گفت که در حال حاضر گفت‌وگوی جدی با ژاپن در مورد یک پیمان صلح به سختی امکان‌پذیر است، زیرا توکیو در کنار کشورهایی که با روسیه غیردوست هستند، قرار دارد.

این مقام کرملین در ادامه تاکید کرد که ژاپن به شکلی کاملاً فعالانه به اردوگاه کشورهایی پیوسته است که نسبت به روسیه رویکرد غیردوستانه دارند. توکیو با این اقدامات، رویکرد سازنده ای در زمینه روابط دوجانبه نشان نمی دهد.

به گفته پسکوف، اساساً در حال حاضر هیچ گفتگوی معناداری وجود ندارد و قطعاً در این شرایط به سختی امکان پذیر است.

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن، پیش از این اعلام کرده بود که برغم شرایط دشوار میان دو کشور که ناشی از جنگ اوکراین است، دولت وی سیاست خود را در جهت حل مسئله ارضی و انعقاد پیمان صلح با روسیه حفظ می کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا