شهرستان ها

مصوبات شورای فنی روی کاغذ نمانده است

اردبیل- معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: مصوبات شورای فنی به درستی اجرا شده و به هیچ عنوان روی کاغذ نمانده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان شامگاه دوشنبه در دهمین جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: کمیته‌های مصالح، پیمان و آموزش گزارش خود را در جلسه شورای فنی ارائه کردند تا مشکلات و موانع پیش رو در مناطق مختلف استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیم‌گیری‌های نهایی انجام شود.

وی ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را در ساخت و سازها به ویژه احداث مسکن ملی یادآور شد و تصریح کرد: به هیچ وجه تولید و مصرف مصالح بی‌کیفیت توصیه نمی‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت برداشت اصولی و درست معادن را اعم از شن و ماسه و تولید مصالح با کیفیت بتنی یادآور شد و گفت: واحدهای شن و ماسه در برخی از مناطق استان به ویژه خلخال زیاد است که انتظار می‌رود دیگر مجوزی در این حوزه صادر نشود.

میرجعفریان افزود: ۱۰ واحد تولید شن و ماسه در جنوب استان فعالیت می‌کنند که دیگر نیازی برای صدور مجوز معدنی نیست و به جای آن با حمایت از سرمایه‌گذاران، واحدهای تولید محصولات بتنی مورد حمایت و دقت نظر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت، انجمن پیمانکاران و انبوه‌سازان باید نیاز خود را در جنوب استان اردبیل برای تولید محصولات بتنی با اولویت معادن کوهی اعلام کنند تا جلوی برداشت معادن رودخانه‌ای گرفته شده و به میزان نیاز فعالیت این مجموعه‌ها را شاهد باشیم.

میرجعفریان ضرورت همراهی شرکت‌های پیمانکاری را در اجرای پروژه‌های متعدد یادآور شد و اضافه کرد: انتظار این است که شرکت‌های پیمانکاری به اندازه ظرفیت و توان کاری خود پروژه‌ها را انتخاب کرده و عملیات اجرایی آنها را شروع کنند تا شاهد تعطیلی برخی از پروژه‌ها به خاطر تعدد فعالیت پیمانکاران نباشیم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود پیمانکاران به اندازه توان تخصصی و اجرایی خود در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی استان مشارکت کرده و به خاطر مسائل متعدد به تعطیلی پروژه‌ها رضایت ندهند.

میرجعفریان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بهتر است کمیته فنی و بازرگانی توان پیمانکاران را در حوزه‌های فنی و مالی مورد بررسی قرار داده و نظر نهایی را در این زمینه اعلام کنند.

وی از نظام مهندسی ساختمان خواست تا با تشکیل جلسه کارشناسی و فنی با همراهی صنوف مختلف، مبحث ۱۹ را در کنار تولید مصالح سفال و آجر با کیفیت مورد بررسی قرار داده و جمع‌بندی علمی و منطقی را در این زمینه ارائه کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: به هیچ وجه مصوبات شورای فنی روی کاغذ نمی‌ماند بلکه شاهد عملی شدن این مصوبات هستیم تا بخشی از مشکلات عمرانی، فنی و تخصصی در ابعاد مختلف رفع شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا