شهرستان ها

اروپا امنیت خود را مدیون سپاه است

اردبیل- کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: اروپا امنیت امروز خود را مرهون سپاه است چرا که سپاه سایه داعش را از سر آنها کوتاه کرد.

اصغر پناهیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سپاه نهاد برآمده از متن مردم است و جز اولین نهادی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با درایت امام راحل شکل گرفت و با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نقشه‌های مختلف دشمن در سایه هوشیاری و بصیرت نیروهای سپاه خنثی شده است.

وی جنگ ترکیبی دشمن را جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تصریح کرد: در ماه‌های اخیر شعله‌های این جنگ فروزان‌تر شده اما بعد از گذشت سه ماه ناکامی غرب را در بر هم زدن امنیت کشور به همت سپاه و تلاش مجاهدانه آنها شاهد هستیم.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: به دنبال این ناکامی و برای زنده نگه داشتن بقایای اغتشاشات اخیر، غرب تصمیم گرفته تا سپاه را در زمره گروه‌های تروریستی معرفی کند در حالی که سپاه نیروی ضد تروریستی است و خود اروپایی‌ها نیز امنیت امروز خود را مدیون سپاه هستند چرا که با تلاش مجاهدانه سپاه سایه سیاه داعش از سر اروپایی‌ها کم شد.

پناهیان اعتراف رؤسای جمهور سابق آمریکا را در شکل‌گیری داعش برای ضربه زدن به جامعه اسلامی یادآور شد و افزود: این نیروی تربیت‌یافته در دامن صهیونیسم و آمریکا بلای جان اروپایی‌ها شد به طوری که در فرانسه، بلژیک، انگلیس، هلند و سایر کشورها انواع رفتارهای تروریستی و غیرانسانی را شاهد بودیم که سرمنشأ آنها داعش بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همین داعش را سپاه و مجاهدت سردار سلیمانی از نقطه اوج به زیر کشید و امروز امنیت حاکم بر اروپا را در سایه مجاهدت سپاه و سردار سلیمانی شاهد هستیم.

پناهیان اضافه کرد: سپاه با تقدیم چهار هزار شهید مرزهای شرقی کشور را از لوث وجود قاچاقچیان مواد مخدر پاک کرد تا امکان ترانزیت مواد به اروپا شکل نگیرد و این خود نقش بی‌بدیل سپاه را در سالم‌سازی فضای کشورهای اروپایی و غرب شاهد هستیم.

وی بیان کرد: با مصوبه اخیر اروپایی‌ها در حقیقت نمک‌نشناسی کرده و سیرت ناپاک خود را به روشنی نشان دادند.

امنیت پایدار منطقه را مرهون سپاه هستیم

تحلیل‌گر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه‌های اردبیل اظهار کرد: اروپا با اقدام اخیر نشان داد که سرسپرده آمریکا و صهیونیسم است و هیچ استقلال رأیی از خود ندارد.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: سپاه با کارکردهای متنوع خود در کنار سایر نیروهای مسلح در مقاطع حساس این کشور در صحنه بوده و مهمترین کارکرد آن را در کادرسازی و تربیت نیروی انقلابی همچون شهدا، سردار سلیمانی و سایر بزرگان شاهد هستیم.

وی قدرت بازدارندگی سپاه را یادآور شد و گفت: امروز این قدرت فراتر از قدرت بازدارندگی است و ما شاهد قدرت ضربت متقابل سپاه در برابر شیطنت استکبار هستیم که نمونه آن را در شکار پهپادها، دستگیری ملوانان آمریکایی و حمله به عین‌الاسد به نظاره نشستیم.

پناهیان افزود: غرب به رغم تحریم‌ها نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را در عرصه نظامی از پا بیندازد به طوری که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح آن با تکیه بر توان داخلی بی‌نظیر است.

وی به آشوب‌گری کشورهای اروپایی در غرب آسیا اشاره کرد و ادامه داد: برای بهره‌برداری از منابع خاورمیانه، آمریکا و اروپا همواره در غرب آسیا به دنبال آشوب و تنش است اما کشور ما در جزیره آرامش به سر می‌برد.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به دنبال ممانعت غربی‌ها برای حضور سرمایه‌گذاران در ایران، قرارگاه خاتم‌الانبیاء با توان مضاعف در عرصه سازندگی ورود پیدا کرد و امروز مجاهدت این مجموعه خدمات‌رسان بی‌ادعا را در حوزه‌های سدسازی، توسعه راه‌ها و فرودگاه‌ها شاهد هستیم.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی تلاش مجموعه سپاه را برای تولید داخلی بنزین و خودکفایی در این عرصه یادآور شد و اضافه کرد: هر چند غرب به دنبال شیطنت در انتقال انرژی از قفقاز جنوبی است اما جمهوری اسلامی ایران توانسته قدرت و صلابت منطقه‌ای خود را با داشتن نیروهای مسلح فداکار همچون سپاه تضمین و تأمین کند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا