شهرستان ها

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافران با حمل و نقل عمومی خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل راهداری خراسان شمالی از افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جابجایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی استان طی ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد کرد.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی ادامه داد: در این بازه زمانی، بیش از یک میلیون و ۳۱۳ هزار مسافر توسط بیش از ۲۰۲ هزار سفر از شهرستان‌های استان به سایر نقاط کشور و یا داخل استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده اند.

وی با بیان این که میزان سفر در مقایسه با سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است، افزود: طی این مدت ۱۴۹ هزار و ۴۳ سفر درون استانی با ۸۳۹ هزار و ۸۲۶ مسافر و ۵۳ هزار و ۷۶ سفر برون استانی با ۴۷۳ هزار و ۳۱۴ مسافر انجام شده است.

مشتری بیشترین سفرهای برون استانی را مربوط به استان‌های خراسان رضوی و تهران ذکر کرد و ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته، ۳۲ درصد مسافران با اتوبوس، ۳۹.۵ درصد با مینی بوس و ۲۸۳ درصد با سواری کرایه عمومی سفر کردند.

مشتری با اشاره به فعالیت ۳۸ شرکت مسافری با هزار و ۳۷۳ راننده در استان خاطرنشان کرد: ۸۲۱ ناوگان مسافری شامل ۱۵۳ دستگاه اتوبوس، ۲۵۵ دستگاه مینی بوس و ۴۱۳ دستگاه سواری کرایه عمومی در خراسان شمالی فعالیت دارند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا