شهرستان ها

تشکیل کمیته کارشناسی معادن عنبران

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: باید هر چه سریع‌تر کمیته کارشناسی معادن عنبران تشکیل شده و زوایای صدور پروانه‌های بهره برداری صادر شده در این منطقه بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی صبح چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان اردبیل اظهار کرد: جلوگیری از متضرر شدن مردم در اکتشاف معادن بسیار ضروری است و در بحث صدور مجوزهای اکتشاف نیز این مهم باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اشاره به تأکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: افکار عمومی انتظار دارند تا در خصوص مشکلات مربوط به معادن عنبران بررسی‌های کارشناسی انجام شود که در این راستا دستور تشکیل کمیته کارشناسی و بررسی مجوزهای معادن این منطقه را صادر می‌کنیم.

استاندار اردبیل گفت: لازم است نتیجه این بررسی‌ها و رفع مشکلات موجود به اطلاع عموم برسد تا نقطه ابهامی در این خصوص در بین افکار عمومی و مردم جامعه وجود نداشته باشد.

عاملی بیان کرد: توجه به رعایت حقوق قانونی مردم و جلوگیری از متضرر شدن عموم در اولویت اقدامات مربوط به اکتشاف معادن استان اردبیل است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به اولویت قانون در همه اقدامات چنانچه در جریان امور مربوط به اکتشاف معادن، مشکلی برای مردم ایجاد شود از اکتشاف مذکور ممانعت به عمل می‌آید.

عاملی اظهار کرد: لازم است مشکلات مربوط به اکتشاف معادن از سوی افراد متقاضی مورد بررسی کامل کارشناسی قرار گرفته و در صورت نبود مشکل ممانعتی در اجرا ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه پیش آیت الله عاملی در خطبه‌های نماز جمعه صدور ۱۷ مجوز اکتشاف معدن در عنبران نمین را فاجعه زیست محیطی اعلام و خواستار ورود جدی دادستان مرکز استان به این موضوع شده بود.

امام جمعه اردبیل در بخشی از خطبه‌های با تذکر به دست اندرکاران صدور این مجوزها اعلام کرد: هرگونه اتلاف منابع، دستکاری غیرعلمی در طبیعت و باز گذاشتن دست سودجویان برای تخریب طبیعت گناه کبیره و بزرگترین اضاعه حق الناس است.

عاملی همچنین خواستار محاکمه مسئولان خطاکار در صدور مجوز معادن شده و اعلام کرده بود؛ باهرگونه کارشکنی در این خصوص و بر هم زنندگان تعادل محیط زیست و امنیت غذایی مردم برخورد خواهد شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا