شهرستان ها

برپایی اعتکاف در ۱۰۰ نقطه گیلان/ استقبال جوان کم نظیر است

رشت- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از برپایی اعتکاف در بیش از ۱۰۰ نقطه این استان خبر داد و گفت: استقبال خوبی از سوی مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان در برپایی اعتکاف صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی برپایی اعتکاف در گیلان، اظهار کرد: دشمنان معنویت جوانان و آحاد مردم را هدف قرار داده اند.

وی با بیان اینکه هویت ایران اسلامی با معنویت گره خورده است، افزود: برپایی اعتکاف امروزه به عنوان یک عمل معنوی و ارزشمند ضریب اهمیت ویژه ای دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جنگ رسانه ای و ترکیبی دشمن علیه نظام و باورهای دینی، بیان کرد: اعتکاف و سایر فرایض دینی سپر بلای انحرافات فرهنگی و اعتقادی است و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه دشمن از هیچ تلاشی علیه نظام اسلامی فروگذار نکرده است، گفت: تغییر نگرش ها و باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی هدف اصلی دشمن است.

وی از برپایی اعتکاف در بیش از ۱۰۰ نقطه گیلان خبر داد و افزود: مساجد شهرها و روستاهای گیلان، برخی دانشگاه ها و بقاع متبرکه آمادگی برپایی فریضه نورانی اعتکاف هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان از افزایش ۴ برابری برپایی اعتکاف نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد و اضافه کرد: استقبال خوبی از سوی مردم بویژه نسل جوان و نوجوان در برپایی اعتکاف صورت گرفته که استقبال جوانان کم نظیر است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به حضور روحانیون و مبلغین خوش ذوق و متعهد در برپایی فریضه اعتکاف در گیلان، بیان کرد: با توجه به قرارگیری ایام اعتکاف با دهه فجر می تواند این فریضه جنبه جهاد تبیینی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: بسته های فرهنگی و تبلیغی در راستای تقویت دانش معنوی و اعتقادی به معتکفین زدر ایام اعتکاف از سوی سازمان تبلیغات اسلامی داده می شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا