شهرستان ها

افتتاح فاز اول مجتمع «آج‌اشمه» در دهه فجر

اردبیل- مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: همزمان با ایام دهه فجر فاز اول مجتمع آبرسانی «آج‌اشمه» برای تأمین آب شرب عشایر به بهره‌بردار می‌رسد.

حاتم طهماس‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بحث آبرسانی سیار ظرفیت تأمین آب را تا ۱۲۰ هزار متر مکعب افزایش دادیم تا با استفاده از ۱۵ تانکر آبرسانی، آب ساکنان ۱۴۸ قشلاق عشایری را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: برای تأمین آب شرب پایدار، ابر پروژه مجتمع آبرسانی «آج‌اشمه» در شمال استان اردبیل در حال اجرا است تا شاهد بهره‌مندی ساکنان ۲۳۴ قشلاق از آب شرب سالم باشیم.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: فاز اول این پروژه همزمان با دهه فجر با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد و سعی ما بر این است تا ظرفیت این مجتمع را تا سه برابر افزایش دهیم.

طهماس‌پور افزود: به رغم بدهی ۲۶ میلیارد تومانی به پیمانکار، تلاش بر این است تا با بهره‌برداری از این پروژه ساکنان ۲۳۴ قشلاق شمال استان اردبیل از منابع آب پایدار استفاده کنند.

وی جمعیت جامعه عشایری استان را ۶۶ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۱۷ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری در استان اردبیل ساکن بوده و در مناطق قشلاقی و ییلاق زندگی می‌کنند.

طهماس‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۶ هزار خانوار نیز در ایام کوچ به مناطق ییلاقی آذربایجان شرقی و استان گیلان سفر کرده و از مواهب خدادادی بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: از جهت جمعیت جامعه عشایری استان اردبیل رتبه هشت کشور را دارد و ۵.۴ دهم جمعیت عشایری کشور متعلق به عشایر شاهسون است.

طهماس‌پور بیان کرد: تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی به عشایر هزینه شده و از ۱۴۸ قشلاق عشایری، ۱۰۷ قشلاق از آب شرب پایدار بهره‌مند شده و یا با اجرای طرح‌های در حال اجرا بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تصریح کرد: در دهه فجر امسال آبرسانی به ۳۴ قشلاق به صورت تک پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید تا اجرای سایر پروژه‌های آبرسانی را در مناطق عشایری شاهد باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا