شهرستان ها

توازن خرید و مصرف میوه شب عید نوروز ۱۴۰۲ رعایت شود

قزوین- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان مصادف شده و باید توازن منطقی بین خرید از سوی مباشر خرید و مصرف کننده ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید زین آبادی روز چهارشنبه در پنجمین نشست کمیته راهبردی تأمین میوه شب عید استان قزوین واقع در سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب افزود: به هرحال میزان دید و بازدیدهای نوروز برعکس سال‌های گذشته با ماه مبارک رمضان همزمانی پیدا کرده و این موضوع می‌طلبد که با هدف جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها بر اساس میزان مصرف مردم به خرید میوه شب عید اقدام کرد.

وی اضافه کرد: دولت به هیچ عنوان نمی‌خواهد اتحادیه را تحت فشار قرار دهد و یا موجب ضرر و زیان آن‌ها شود، چون اتحادیه تعاون روستایی هم از خانواده دولت محسوب می‌شود و در نهایت بار اتلاف میوه شب عید متحمل دولت خواهد بود.

زین آبادی بر مشارکت بخش خصوصی در توزیع میوه شب عید تاکید کرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در توزیع میوه شب عید استفاده از بخش خصوصی است که با دادن برخی امتیازات تشویقی می‌توان آن‌ها را پای کار بیاوریم.

این مسئول در ادامه به ورود میادین میوه و تره بار در خرید میوه شب عید اشاره کرد و گفت: هم اکنون در بعضی از استان‌های کشور از میادین میوه و تره بار کمک گرفته شده تا در تأمین میوه شب عید مداخله کنند که این موضوع هم می‌تواند در استان قزوین اجرایی شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم دیگر بسته بندی جدید در عرضه میوه شب عید است و باید با توجه به قیمت‌ها و قدرت خرید مردم بسته بندی متنوعی نسبت به سال گذشته فراهم شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا