بین الملل

کرملین: تانک‌های آمریکایی «آبرامز» مانند هم‌نوعان خود خواهند سوخت

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌های آبرامز به اوکراین گفت که این تانک‌ها هم مانند سایر هم‌نوعان خود در گذشته، خواهند سوخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تصمیم آمریکا برای ارسال تانک‌ های آبرامز به اوکراین گفت: در مورد تاثیر این تانک‌ ها نباید بزرگ نمایی انجام شود. این تانک‌ ها هم مانند ما قبلی‌ های خود خواهند سوخت.

سخنگوی کاخ کرملین به نقل از دیدگاه برخی از کارشناسان، ارسال این تانک‌ ها به اوکراین را اقدامی «بیهوده» دانست و گفت: این نقشه به دلایل فنی بی اثر می‌ ماند، از سوی دیگر در مورد آن‌چه که قرار است بر قابلیت ارتش اوکراین بیفزاید اغراق می‌ شود.

پسکوف افزود: هزینه‌ های این تانک‌ ها بر عهده مالیات دهندگان اروپایی و سود آن نیز متعلق به آمریکایی‌ ها خواهد بود.

گفتنی است که روز گذشته یکی از مقامات آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرده بود که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طی چند روز آینده از ارسال تانک‌ های «آبرامز- ام ۱» به اوکراین خبر خواهد داد.

در همین رابطه، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به احتمال ارسال تانک‌ های آبرامزِ آمریکا به اوکراین اعلام کرد این اقدام واشنگتن اقدامی تحریک‌ آمیز و مستقیما علیه روسیه است.

وی در این‌ باره گفت: ارسال این تجهیزات به ارتش اوکراین، اقدام تحریک‌ آمیز آشکاری علیه روسیه است. اگر تانک‌ های آبرامز به ارتش اوکراین تحویل داده شود، ارتش روسیه این تجهیزات را مانند همه تجهیزات دیگر ناتو نابود خواهد کرد.

این مقام روس در ادامه تأکید کرد که اگر آمریکا تصمیم دارد چنین اقدامی را انجام دهد، نمی‌تواند چنین حرکتی را با استدلال «تسلیحات دفاعی» توجیه کند. هیچکس نباید توهم داشته باشد که متجاوز واقعی در جنگ کنونی چه کسی است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا