شهرستان ها

اختصاص یازدهمین ستاد ملی مدیریت گرد و غبار به موضوع تالاب صالحیه

کرج- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: یازدهمین ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت گرد و غبار به موضوع تالاب صالحیه اختصاص داده شده است.

مجید درگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست طی دعوتنامه ای از اعضای ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت گرد و غبار، یازدهمین نشست این ستاد را به موضوع تالاب صالحیه اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در این جلسه که نمایندگان ۱۴ وزارتخانه و سازمان و معاونت ریاست جمهوری حضور خواهند داشت در خصوص مهار گردو غبار تالاب صالحیه با تاکید بر مدیریت منابع آب و مدیریت مراتع و چرای شترها تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تصریح کرد: این بالاترین سطح تصمیم‌گیری برای یک تالاب در کشور است که با تاکید رئیس جمهور در سفر استانی به استان البرز و پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست البرز در حال وقوع است.

وی خاطرنشان کرد: تالاب صالحیه به عنوان تنها تالاب استان البرز در چند سال اخیر به علت کاهش بارش‌ها و عدم تخصیص حق‌آبه و از طرفی چرای بی رویه شترهای غیربومی به کانون گرد و غبار استان‌های البرز و تهران تبدیل شده و موضوع احیا آن مورد درخواست مردم و فعالان محیط زیست بوده است.

درگی گفت: علاوه بر این جلسه که روز یکشنبه در سازمان حفاظت محیط زیست و به ریاست دکتر سلاجقه برگزار خواهد شد جلسه دیگری نیز با موضوع بررسی آخرین وضعیت ذهکش احداث شده در وسط تالاب و موضوع نحوه تأمین حق آبه تالاب در دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل خواهد شد.

وی متذکر شد: امید است این نشست‌ها نهایتاً منجر به زنده شدن مجدد تالاب صالحیه و بازگشت پرندگان مهاجر به این استان و احیای زیبایی‌های این تالاب شگفت‌انگیز شود

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا