بین الملل

مقام نظامی آلمان: تحویل لئوپاردها به اوکراین ارتش را بیش از پیش تضعیف خواهد کرد

رئیس اتحادیه ارتش آلمان در سخنانی اعلام کرد که با تحویل پیش بینی شده تانک های جنگی لئوپارد از آلمان به اوکراین، آمادگی عملیاتی ارتش بیشتر تضعیف خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، “آندره ووستنر”، رئیس اتحادیه بوندس ور(ارتش آلمان)، در گفتگویی اعلام کرد که با تحویل پیش بینی شده تانک های جنگی لئوپارد از آلمان به اوکراین، آمادگی عملیاتی ارتش بیشتر تضعیف خواهد شد. ووستنر روز چهارشنبه در گفتگویی با زد دی اف گفت: این تحویل از یک طرف برای اوکراین خوب بود، از طرف دیگر برای آمادگی عملیاتی ارتش آلمان بد بود.

وی افزود: نباید باور کرد که جنگ اوکراین تا دو یا سه ماه دیگر به پایان می رسد و تانک هایی که قبلاً توسط آلمان تحویل داده شده و وعده داده شده اند باقی می مانند. وستنر از سیاستمداران خواست که این صنعت را تقویت کنند تا تجهیزات لازم در سال های آینده در دسترس باشد. وی در این باره گفت: اگر ما می خواهیم نه تنها از اوکراین حمایت کنیم، بلکه همچنین خود شایستگی و قابلیت دفاعی داشته باشیم سیاست باید این صنعت را تقویت کند تا تجهیزات لازم در سال های آینده در دسترس باشد.

این مقام نظامی در آلمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در چند ماه گذشته گفته شده است که ما فقط تا حدی آماده دفاع هستیم – اگر اصلا آماده باشیم. حقیقت این است که از فوریه ما به دادن سلاح و مهمات به اوکراین ادامه داده ایم. ما هنوز در سقوط آزاد هستیم، هنوز نقطه عطفی از نظر توان دفاعی خود نداریم. وستنر گفت که سیاستمداران نه تنها مسئولیت حمایت از اوکراین در برابر جنگ تجاوزکارانه روسیه را بر عهده دارند، بلکه مسئولیت دفاع ملی و اتحادی را نیز بر عهده دارند.

کشور آلمان امروز تحت فشارهای بین المللی بالاخره با ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین موافقت کرد.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه اعلام کرد که این تصمیم در راستای حمایت از اوکراین با بیشترین توان است و همچنین برلین طبق رفتار هماهنگ بین‌المللی عمل می‌کند.

در بیانیه صدراعظم آلمان آمده است که هدف ایجاد سریع دو گردان با تانک‌های لئوپارد 2 برای اوکراین است و در ابتدا 14 فروند از انبار برلین به کی‌یف عرضه خواهد شد.

پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان هم اعلام کرد که اولین واحدها می توانند ظرف سه ماه به اوکراین برسند. به گفته وی آموزش سربازان اوکراینی نیز قرار است در آینده نزدیک آغاز شود.

اخیرا رسانه‌های آلمانی گزارش‌های زیادی را از کمبود تجهیزات در ارتش آلمان منتشر کردند که این مسئله در پی رسوایی های دیگر منجر به کناره گیری کریستین لامبرشت وزیر دفاع سابق آلمان و روی کار آمدن پیستوریوس شد.

مشکلات فنی در خودروی جنگی پیاده نظام “پوما” که اخیرا فاش شده است بحثی را در مورد تجهیزات کافی ارتش آلمان به راه انداخت. طبق یک گزارش رسانه‌ای، همچنین تعداد زیادی از هویتزرهای خودکششی 2000 ارتش آلمان هم کار نمی‌کنند. PZH-2000). PanZer Howitzer) یکی از قدرتمندترین سیستم‌های توپخانه‌ای است که تاکنون ساخته شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که قبل از آن مشکلات جدی در خودروی جنگی پیاده نظام “پوما” مشخص شد. در جریان رزمایش اخیر ارتش آلمان در ناتو، تمامی 18 خودروی رزمی پیاده نظام پوما که مستقر شده بودند به دلیل مشکلات فنی خاموش شدند.

طبق گزارشی که هفته نامه “اشپیگل” اخیرا منتشر کرده است مشکلات تجهیزات نظامی ارتش آلمان ممکن است موجب مشکلاتی برای اجرای تعهدات این کشور در قبال ناتو شود.

در ماه اکتبر هم نشریه «بیزینس اینسایدر» به نقل از منابع صنایع دفاعی و پارلمانی آلمان گزارش داد که ارتش آلمان فقط برای یک یا دو روز جنگ مهمات در اختیار دارد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا