بین الملل

پنتاگون: فعال‌سازی تانک‌های آبرامز در اوکراین چند ماه زمان می‌برد


یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا جدیدترین مدل تانک‌های آبرامز را به اوکراین ارسال خواهد کرد، می‌گوید که فعال‌سازی این تانک‌ها در جنگ چند ماه زمان خواهد برد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی پنتاگون، شامگاه چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با شبکه «الجزیره»  درباره تصمیم واشنگتن برای ارسال تانک‌های «آبرامز» به اوکراین توضیحاتی ارائه کرد.

این سخنگوی پنتاگون که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، اظهار داشت: «تجهیز اوکراین با تانک‌های آبرامز پس از بررسی‌های طولانی به منظور افزایش توانمندی نظامی این کشور صورت گرفته است. تانک‌هایی که ما آن‌ها را ارسال خواهیم کرد، از جدیدترین مدل تانک‌های آبرامز هستند؛ ازاین‌رو تأثیری‌گذاری آن‌ها زیاد خواهد بود.»

وی اضافه کرد: «فعال کردن تانک‌ها در میدان‌های نبرد نیازمند چند ماه زمان است و نه چند هفته. ما کارمان را از هم‌اکنون آغاز خواهیم کرد. تمام تدارکات برای عملیاتی کردن تانک‌های آبرامز در اوکراین را برعهده خواهیم گرفت. ما از تداوم حمایت‌های لازم خود از اوکراین در مواجهه با هر گونه تحرکات جدید روسیه اطمینان حاصل می‌کنیم.»

آمریکا در حالی این تصمیم را اتخاد کرده است که  سفیر روسیه در واشنگتن پیشتر هشدار داده بود نیروهای روس هر تانک جنگی آمریکایی را که به اوکراین فرستاده شود، منهدم خواهند کرد.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن پیش از این در پاسخ به سوالی درباره ارسال تانک‌های جنگی اصلی ام ۱ آبرامز آمریکا به اوکراین گفته بود این اقدام تنها دخالت واشنگتن در درگیری را تشدد می‌کند و بسیار فراتر از ارائه سلاح‌های دفاعی است. 

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا