جامعه

از ماجرای سرقت در مرخصی زندان تا انهدام باند خانوادگی مواد مخدر

اخبار پلیسی؛

پلیس تهران در شبانه روز گذشته موفق شده نسبت به دستگیری عاملان وحشت در محله مهرآباد و دستگیری سارق موبایل و…، اقدام کند که در بسته خبری پلیس، آنها را مرور می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، ظرف دیروز و امروز و در نقاط مختلف شهر تهران، حوادثی رخ داده است که در این بسته خبری آنها را مرور می‌کنیم.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار محدوده خیابان امام حسین و دیلمان، خبر داد و گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح حوزه کلانتری ۱۳۱ این فرماندهی، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران آن کلانتری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ری افزود: مأموران این یگان با انجام فعالیت‌های عملیاتی و بکارگیری شگردهای خاص پلیسی به دست آوردند که سرقت‌ها توسط یک مرد جوان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان و بازبینی دوربین‌های مداربسته هویت و مخفیگاه سارق در محدوده شهرری شناسایی شد، افزود: پس از هماهنگی‌های لازم تیمی از مأموران به مخفیگاه متهم اعزام و موفق به دستگیری متهم در مخفیگاهش شدند.

جلیلیان با اشاره به اینکه متهم پس از انتقال به کلانتری به جرم اعتراف کرد، گفت: تاکنون پنج مالباخته متهم را شناسایی که در این راستا پرونده تشکیل شده است و پس از تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

پایان راه فروشنده مواد مخدر

سرهنگ صادق ضرونی از دستگیری یک فروشنده مواد مخدر خبر داد و گفت: مأموران کلانتری ۲۱۰ پایانه شرق با اشرافیت و هوشمندی خود مطلع شدند فردی در حاشیه اتوبان با ایجاد پاتوق اقدام به فروش مواد مخدر می‌کند که بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر که پاتوق معتادان نیز هست، اعزام شدند که در یک عملیات منسجم پلیسی شخص مورد نظر دستگیر که در حین دستگیری اقدام به درگیری با مأموران کرد اما با درایت مأمورین زمین‌گیر شد.

وی تصریح کرد: متهم دستگیر شده ۲۴ ساله و دارای سابقه کیفری و تحمل حبس در زندان است که از وی در لحظه دستگیری ۲۵۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و ۲۰۰ گرم از نوع سوخته تریاک و تعدادی گوشی موبایل مسروقه کشف شد.

ضرونی با اشاره به اینکه متهم به جرم خود مبنی بر فروش مواد مخدر اعتراف کرد، گفت: پلیس به شدت با سوداگران مرگ برخورد می‌کند.

دستگیری سارق منزل با اقدام به موقع پلیس

سرهنگ محمد قاسم طرهانی، جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارق منزل لحظاتی پس از سرقت و با اقدام به موقع پلیس در محله وردآورد خبر داد و گفت: به دنبال اعلام یک فقره سرقت منزل در محله وردآورد تیم عملیات کلانتری ۱۸۱ بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران با بیان اینکه مأموران در بررسی اولیه در محل سرقت به هویت و نحوه ورود و سرقت سارق ۳۸ ساله پی بردند، بیان کرد: مأموران بلافاصله با اطلاعات و مشخصات ظاهری که از سارق به‌دست آورده بودند با اجرای طرح مهار در محله، متهم را با هوشیاری زمین‌گیر و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در بررسی اولیه از متهم تعدادی لوازم سرقتی اعم از ماساژور، پاور بانک، لوازم آشپزخانه و … کشف و متهم ۳۸ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت منزل در محله وردآورد اعتراف کرد و کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

طرهانی با اشاره به اینکه تلاش برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی دیگر شاکیان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متهم و پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرقت در مرخصی از زندان

سرهنگ کیومرث حسنوند، سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان حرفه‌ای کامپیوتر پژو ۲۰۶ حین سرقت در محله تهرانسر خبر داد و گفت: به دنبال افزایش سرقت محتویات خودرو در محله گاندی دستگیری سارق یا سارقان را تیمی از مأموران کلانتری ۱۰۳ این محل بر عهده گرفتند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران گشت زنی‌های هدفمند را افزایش دادند، افزود: حین گشت زنی در محله دو نفر را در حال باز کردن یک خودروی ۲۰۶ مشاهده که برای بررسی به خودرو مراجعه که متهمان به محض مشاهده مأموران قصد فرار داشتند که با درایت مأموران، متهمان قبل از هر اقدامی دستگیر شدند.

از ماجرای سرقت در مرخصی زندان تا انهدام باند خانوادگی مواد مخدر

وی ادامه داد: در بازرسی اولیه از متهمان ابزارآلات سرقت و همچنین پنج عدد کامپیوتر پژو ۲۰۶ کشف و متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرده و اظهار داشتند که در مرخصی زندان به سر می‌برند و به اتهام سرقت در زندان تحمل حبس می‌کنند.

حسنوند با اشاره به سوابق متعدد متهمان در امر سرقت خاطرنشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد.

کشف ۱۰ فقره موبایل قاپی

سرهنگ محمد جلینی، سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای پس از یک عملیات پلیسی خبر داد و گفت: به دنبال افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان در محله” نبرد” توسط موتورسیکلت رسیدگی به موضوع و دستگیری سارقان را تیمی از مأموران کلانتری این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات متهمان و ساعات حضور آنان را شناسایی کردند، افزود: روز گذشته در حال گشت زنی در نقاط و ساعات حضور متهمان در محله، موتورسیکلت با همان مشخصات را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده کردند و سریعاً وارد عمل شده که متهمان با رؤیت خودروی پلیس به سرعت از محل متواری که در یک تعقیب و گریز و با درایت مأموران متهم دستگیر شد.

وی ادامه داد: در بررسی اولیه از متهم چهار دستگاه تلفن همراه سرقتی کشف و متهم ۲۹ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی در تهران و ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد و مالباختگان شناسایی شدند.

جلینی با اشاره به ادامه تحقیقات پلیسی برای کشف جرایم احتمالی متهمان، اظهار کرد: متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند خانوادگی سوداگران مرگ و کشف بیش از ۱۱۸ کیلوگرم هروئین

سرهنگ ضرغام آذین، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از انهدام باند خانوادگی توزیع مواد مخدر در جنوب تهران خبر داد و گفت: متهمان که اعضای یک خانواده پنج نفره بودند با تشکیل یک باند مجرمانه اقدام به توزیع هروئین می‌کردند که با اقدام اطلاعاتی مأموران دستگیر شدند و از مخفیگاه آنان ۱۱۸ کیلوگرم هروئین کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت خاطرنشان کرد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد، اعضای باند به‌صورت بسیار ماهرانه در پوشش اجاره یک باب منزل مسکونی در یکی از محلات جنوب تهران دست به اعمال مجرمانه می‌زنند.

از ماجرای سرقت در مرخصی زندان تا انهدام باند خانوادگی مواد مخدر

وی تصریح کرد: رصد لحظه به لحظه فعالیت مواد فروشان ادامه یافت تا اینکه در نهایت مأموران که از مدت‌ها قبل مخفیگاه متهمان را زیر نظر داشتند با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پلیسی اقدام به ورود به مخفیگاه سوداگران مرگ کردند و ضمن دستگیری چهار مرد و یک زن که همگی نسبت فامیلی و خانوادگی با همدیگر داشتند موفق شدند ۱۱۸ کیلوگرم هروئین کشف کنند.

آذین خاطرنشان کرد: متهمان به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس منتقل و پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا