جامعه

حضور ۴۷ هزار امام جماعت در مدارس کشور

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶۹ هزار نماز خانه و ۴۷ هزار امام جماعت در مدارس کشور داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در بیست و نهمین اجلاس نماز با بیان اینکه بیش از ۶۹ هزار نمازخانه در مدارس داریم گفت: این یکی از برکات اجلاس سران نماز است که به دنبال دستور مقام معظم رهبری در سال ۷۱ شروع به ایجاد و تأسیس نمازخانه در مدارس کردیم. ما امروز همچنین حدود ۴۷ هزار امام جماعت در مدارس داریم.

وی افزود: علیرغم موضوعاتی که مطرح می‌شود مردم به واجبات دینی مثل نماز اعتقاد دارند. اما به فلسفه نماز درصد زیادی از مردم توجه ندارند و لذا ما نیاز داریم که این واجب دینی با تاکتیک‌های جدید پاسخ داده شود.

وزیر آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: مدرسه اولین نهادی است که کودک با آن مواجه می‌شود. لذا تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان بسیار حائز اهمیت است. آموزش‌هایی که داده می‌شود آموزش‌های احکام و فلسفه نماز است در حالی که پیش از این بیشتر به آموزش احکام توجه می‌شد. مدرسه تنها نهادی است که با اولیا در ارتباط است و این ارتباط به گسترش فرهنگ نماز بیشتر کمک می‌کند.

نوری با بیان اینکه متأسفانه سال‌ها دانشگاه فرهنگیان دستخوش تغییراتی شده بود افزود: امروز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دوره‌های مهارتی را در زمینه نماز و ارائه آن فرا می‌گیرند که بتوانند دانش آموزان را به نماز جذب کنند. تلاش ما آموزش مهارت‌ها است. به همین منظور هم امسال ۷۰ هزار هنرستانی به تعداد دانش آموزان هنرستان اضافه شد که به معنای ایجاد شغل پایدار است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه گاهی به آموزش و پرورش کم توجهی می‌شود ادامه داد: خوشبختانه ائمه جماعت کشور در سراسر استان‌ها هفته‌ای یک روز به مدارس یا دانشگاه فرهنگیان می‌روند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا