شهرستان ها

۱۷ عابر اردبیلی از ابتدای سال جاری بر اثر تصادف جان باخته‌اند

اردبیل – رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ نفر عابر پیاده در اردبیل جان خود را از دست داده اند.

سیدحجت فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده کاهش تصادفات را رقم می‌زند چرا که نیمی از عامل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در شهرهای استان عابران پیاده هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ نفر از عابران پیاده در اردبیل به همین علت جان خود را از دست داده اند، خاطرنشان کرد: بعضی از عابران پیاده تصور می‌کنند همیشه و در تمام معابر حق تقدم دارند و صرفاً رانندگان باید در هنگام تردد حواسشان به عابران پیاده باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل گفت: در واقع چنین نیست و عوامل زیادی سبب حواس‌پرتی راننده می‌شود که و این حواس‌پرتی می‌تواند حوادث ناگواری را برای عابران پیاده رقم بزند.

فتاحی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ‌سازی لازم برای تغییر در رفتار ترافیکی عابران پیاده انجام نشود، قطعاً این آمار افزایش خواهد داشت، افزود: رفتار خطرناک برخی دست فروشان و جارچیان در قرار دادن افراد با تابلو در وسط خیابان برای تبلیغ و حرکت هم مسیر ترافیک در طول خیابان نیز از عوامل تصادف بوده که لازم است به این نکته توجه جدی شود.

وی از دستگاه‌های مسئول خواست؛ با فراهم کردن زیرساخت‌های محل عبور امن عابر پیاده و توسعه ملزومات ترافیکی این حوزه در افزایش ایمنی محل‌های عابران پیاده کمک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل اقدامات پلیس راهور را در کاهش رفتارهای پرخطر رانندگان یادآور شد و بیان کرد: در معابر شهری هوشیاری و تمرکز با حواس کامل از سوی راننده وسیله نقلیه ضروری است.

فتاحی تصریح کرد: اگرچه در مجموع میل به انجام رفتارهای پرخطر رانندگی در بین رانندگان پایین است اما تحریک‌جویی، پرخاشگری و خشم باعث تشدید و سلامت روان باعث تضعیف آن می‌شود.

وی گفت: درگیر کردن ذهن با موارد مختلف از جمله تلفن همراه در حین رانندگی سبب می‌شود تا راننده قادر به تشخیص مسیرهای صحیح و حفظ فاصله مناسب خود با سایر خودروها نباشد و همچنین در رؤیت به موقع خطر با تأخیر مواجه شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا