شهرستان ها

اجرای ۱۵ طرح پژوهشی با موضوع جمعیت در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۵ طرح پژوهشی با موضوع جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال اجرا است.

محمد موسوی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعیت موضوع و مقوله‌ای بسیار مهم و استراتژیک محسوب می‌شود و متأسفانه ما چند سالی رشد جمعیت مطلوبی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی تلاش برای اجرایی شدن قوانین مرتبط با جوانی جمعیت داریم، بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی بخش زیادی از همکاران ما خانم هستند و از این جهت کمک هزینه نگهداری فرزند در مهد کودک‌ها را برای آنان افزایش دادیم.

موسوی میرزایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هشت هزار پرسنل دارد که حدود ۶۰ درصد آن خانم هستند، ادامه داد: تلاش ما بر این است که زمینه را برای فرزند آوری همکاران تسهیل کنیم.

وی افزود: مرکز مشاوره سبک زندگی ایرانی – اسلامی به زودی با همکاری دکتر دستجردی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه اندازی می‌شود و به زودی وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۱۵ طرح پژوهشی با موضوعات مرتبط با بارداری و فرزندآوری در دانشگاه علوم پزشکی در حال اجرا است، اظهار کرد: عمده طرح‌های پژوهشی که اساتید بالینی ما در رسته زنان و زایمان انجام می‌دهند به نوعی مرتبط با مقوله جمعیت است.

موسوی میرزایی بیان‌کرد: حل کردن مشکلات ناباروری، تغییر نگرش مردم در رابطه به فرزند آوری از جمله مسائل پژوهشی مدنظر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان دارای فرزند زیر دو سال و حداکثر تا چهار نیم سال می‌توانند از مرخصی تحصیلی بدون احتساب در سنوات استفاده کنند، افزود: همچنین با تقاضای دانشجویان باردار و یا دارای فرزند زیر سه سال می‌توانند دروس نظری خود را به صورت مجازی بگذرانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در خراسان جنوبی مرکز ناباروری سطح سه در شهرستان بیرجند فعالیت دارد که دو فوق تخصصی نازایی در این مرکز خدمت رسانی می‌کنند.

میرزایی با اشاره به اینکه بسیاری از تجهیزات مرکز ناباروری سطح سه در حال خریداری است، اظهار کرد: مرکز ناباروری سطح دو نیز در شهرستان‌های طبس و فردوس فعالیت دارد و در تلاش برای کسب مجوز مراکز ناباروری برای شهرستان قائم و نهبندان هستیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا