شهرستان ها

ظرفیت خیرین محیط‌زیست در لرستان راه‌اندازی شود

خرم‌آباد- معاون سازمان محیط‌زیست کشور بر ضرورت راه‌اندازی ظرفیت خیرین محیط‌زیست در لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوراله مرادی در نشست فعالان و اعضای شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان لرستان، اظهار داشت: سیاست دولت مردمی سیزدهم توجه جدی به محیط زیست و سمن‌ها است.

وی با اشاره به دیدار رئیس جمهور در آغازین روزهای شروع دولت با سمن‌ها و فعالان محیط زیست و دستور ایشان برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌ها، بیان داشت: نشست با تشکل‌های زیست محیطی استان لرستان در راستای تحقق دستور رئیس جمهور در این خصوص است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور با بیان این موضوع که ما در این دولت به هیچ عنوان دنبال کار نمایشی نیستیم، گفت: باید از فرصت ایجاد شده برای بهسازی و بهبود کیفیت محیط زیست استفاده کنیم.

مرادی با اشاره ظرفیت گسترده سمن‌های محیط زیستی، تصریح کرد: باید از ظرفیت گسترده سمن‌ها برای راهبری، مردمی سازی و فعال کردن مردم برای کمک به بهبود وضعیت محیط زیست بهره ببریم.

وی، گفت: برای توانمند سازی سمن‌ها دوره‌های آموزشی مورد نیاز آنها باید در طول سال احصا و اجرایی شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور با اشاره به نقش خیرین محیط زیست در کمک به سمن‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست برای رفع مسائل و مشکلات، اظهار داشت: ظرفیت خیرین محیط زیست یک ظرفیت نو پا در کشور است که مدت‌ها مغفول مانده و این ظرفیت باید در استان لرستان راه اندازی شود.

مرادی، گفت: سمن‌های لرستان باید به سمت حل یکی از مسائل اساسی محیط زیست استان پیش بروند و ما نیز در این راه در کنار آنها خواهیم بود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا