شهرستان ها

ایجاد ۱۴۰۰ خانه محیط‌زیست در کشور تا پایان امسال

خرم‌آباد- مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست کشور از ایجاد هزار و ۴۰۰ خانه محیط زیست در کشور تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالقاسم موسوی در نشست فعالان و اعضای شبکه سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان لرستان با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگ محیط زیست کشور، اظهار داشت: بخش اعظمی از این پیشرفت مدیون زحمت تشکل‌های زیست محیطی است.

وی در خصوص صدور مجوزهای لازم برای تشکل‌های زیست محیطی، گفت: دغدغه‌های سمن‌ها را مورد بررسی قرار دادیم و قطعاً تسهیل گری لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست کشور با اشاره به افتتاح بیش از هزار و ۴۰۰ خانه محیط زیست تا آخر سال جاری در کشور، بیان داشت: خانه‌های محیط زیست بستری است که با حضور تشکل‌ها و فعالین زیست محیطی امور محیط زیست را مردمی کنیم.

موسوی با اشاره به اعطای پرچم داری موضوع آموزش عشایر و آموزش مباحث زیست محیطی به شهروندان به استان لرستان، گفت: این موضوع بدان معنا است که هر آنچه در استان لرستان در این خصوص تولید اطلاعات خواهد شد در اختیار استان‌های دیگر برای استفاده قرار می‌گیرد.

وی، تصریح کرد: موضوع فقر و محیط زیست در تضاد با هم هستند و باید در آموزش جوامع محلی بحث معیشت پایدار و ایجاد شغل و درآمد مدنظر قرار گیرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا