شهرستان ها

برگزاری همایش «حلقه‌های میانی» در حرم مطهر شاهچراغ(ع)

شیراز- همایش «حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (علیه السلام) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن قانع مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای سلسله نشست‌های تخصصی گفتمان سازی، نشر و بستر سازی تحقق فرمان مقام معظم رهبری در ایجاد جریان حلقه‌های میانی نشستی تخصصی با موضوع مبانی دینی حکمرانی مردمی با حضور فضلای حوزه علمیه، اساتید دانشگاه، نخبگان، جوانان، بانوان و سر شبکه‌های مردمی برگزار شد.

او ادامه داد: این همایش به همت کمیته حلقه‌های میانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، استانداری فارس، تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع)، اداره کل تبلیغات اسلامی فارس و دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی فارس برگزار شد.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان هم در این همایش با اشاره به ارزش انسان در محورهای خداشناسی، انسان شناسی، هدف شناسی و آسیب شناسی اظهار کرد: برای مؤثر بودن حلقه‌های میانی بایستی فرد واجد این شرایط باشد.

وی افزود: بهترین حلقه‌های میانی بین دولتمردان و مردم متدین در مساجد، کانون‌های فرهنگی، مراکز دینی و بسیج است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیات قرآن کریم اعلام کرد: تا خودمان را تربیت و تقویت ایمانی نکنیم نمی‌توانیم بر روی دیگران اثر بگذاریم و تقوای الهی باید همیشگی باشد و تلاش کامل در تبیین حقایق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه راهکار عملی بر اساس قرآن سبقت گرفتن در امور خیر است، بیان کرد: هدف شناسی در حلقه‌های میانی، سربازی حضرت امام زمان (عج) است و برای این هدف باید تلاش و کوشش کرد و در انجام خیرات و کارهای خیر سبقت گرفت.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا