شهرستان ها

۳۵ دانشجوی خارجی از دانشگاه علوم کشاورزی گرگان فارغ التحصیل شدند

گرگان- رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به تحصیل بیش از ۴۰ دانشجوی خارجی در این مرکز دانشگاهی طی سنوات اخیر گفت: ۳۵ دانشجوی خارجی از دانشگاه گرگان فارغ التحصیل شدند.

شعبان شتایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قالب جذب دانشجویان خارجی در سنوات گذشته به صورت بورسیه بود اما رویه فعلی و معمول در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی به صورت خود جذبی پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: اقدامات ویژه ای برای افزایش جذب دانشجویان خارجی ترسیم شده تا با تکیه بر توان علمی و قدمت تاریخی این مرکز بتوانیم میزبان تعداد بیشتری از دانشجویان خارجی باشیم.

وی با اشاره به تحصیل بیش از ۴۰ دانشجوی خارجی در این مرکز دانشگاهی طی سالیان اخیر گفت: ۳۵ دانشجوی خارجی از دانشگاه علوم کشاورزی گرگان فارغ التحصیل شدند.

شتایی گفت: با وجود شرایط خاص سیاسی در کشورهایی مانند افغانستان، سوریه و عراق که روند ادامه تحصیل متقاضیان آموزش عالی را مختل کرده است، اما تلاش‌ها برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه دارد و سازمان امور دانشجویی، مؤسسه‌های رسمی جذب دانشجو و همچنین فارغ التحصیلان خارجی این دانشگاه بیشترین نقش آفرینی را برعهده دارند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: برای سال جاری تحصیلی ۵۰ نفر دانشجوی خارجی برنامه‌ریزی شده که ۳۵ نفر جذب تحصیل شده‌اند، که بیشترین آمار مربوط به اتباع افغانستان، سوریه و عراق است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا