ورزش

سرمربی سابق مراکش گزینه هدایت کره

بعد از دومین اخراج در آستانه جام جهانی:

از سرمربی سابق تیم ملی مراکش به عنوان گزینه جانشینی بنتو در کره جنوبی یاد می شود.

به گزارش “ورزش سه”، فوتبال این روزها در مراکش حسابی هوادار دارد چرا که تیم ملی این کشور با نمایشی تحسین برانگیز در جام جهانی قطر تاریخ ساز شد؛ جایی که شاگردان الرکراکی به عنوان اولین تیم آفریقایی تاریخ در نیمه نهایی این رقابت ها به میدان رفتند و در نهایت مقام چهارم را به دست آوردند. 
این اتفاق در حالی رخ داد که فدراسیون فوتبال مراکش در فاصله تنها دو ماه به شروع جام جهانی وحید هلیلهوژیچ را برکنار و ولید الرکراکی را جانشین وی کرد.

هلیلهوژیچ با وجود اینکه مراکش را به جام جهانی رساند اما با توجه به کنار گذاشتن ستاره های بزرگی چون حکیم زیاش، نصیر مزروعی و عبدالرزاق حمدالله حسابی تحت فشار شدید افکار عمومی قرار داشت و در نهایت نیز برکنار شد. با این وجود اما نام او همچنان در رسانه های کشور مراکش به چشم می خورد. مروان شاماخ آخرین نفری است که در این مورد اظهار نظر کرده است.

1795657

مهاجم سابق آرسنال در مورد عملکرد تیم ملی کشورش (مراکش) در جام جهانی گفت: “دروغ است اگر بگویم تعجب نکردم که به نیمه نهایی رسیدیم. این تیم نماینده کل افریقا بود. فکر می کنم قطع همکاری با هلیلهوژیچ نیز بهترین اقدام فدراسیون بود.”

از سرمربی سابق مراکش به عنوان جدی ترین گزینه فدراسیون فوتبال کره جنوبی برای تیم ملی بزرگسالان این کشور یاد می شود که پائلو بنتو بعد از جام جهانی از هدایتش کنار رفت. وحید سابقه هدایت ژاپن از سال 2015 تا 2018 را دارد؛ او به همراه سامورایی ها به جام جهانی راه یافت اما درست پیش از شروع مسابقات، اخراج شد. این مربی باتجربه، سابقه نشستن روی نیمکت الجزایر و ساحل عاج در جام های جهانی 2014 و 2010 را دارد.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا