بین الملل

اردن حادثه در سفارت آذربایجان در تهران را تسلیت گفت

اردن جان باختن یکی از کارکنان سفارت آذربایجان در تهران را به باکو تسلیت گفت.


به گزارش ایلنا به نقل از «آناتولی»، وزارت امور خارجه اردن با انتشار بیانیه‌ای با ملت و دولت آذربایجان ابراز هم‌بستگی کرد و به آنان تسلیت گفت.

این بیانیه افزوده که اردن با هرگونه خشونت علیه هیئت‌های دیپلماتیک و کارکنان آنها مخالف است.

بر اساس اعلام قاضی شهریاری ساعت ۸ صبح روز گذشته یک دستگاه خودروی پراید با توقف مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و پس از به کار گیری سلاح موفق به ورود به داخل ساختمان سفارت می‌شود. پس از حمله این فرد به سفارت یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر مجروح می‌شوند.

به گفته سرپرست دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این فرد با انگیزه شخصی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حمله کرده است.

در تحقیقات اولیه متهم مدعی شده است: فروردین ماه امسال همسرم به سفارت آذربایجان به تهران مراجعه کرده و دیگر به منزل مراجعه نکرده است. وی انگیزه خود برای حمبه به سفارت جمهوری آذربایجان را اینگونه بیان می‌کند که در مراجعات مکرر به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران هیچ پاسخی از آنها دریافت نمی‌کردم و تصور می‌کردم همسرم در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران حاضر است و حاضر به دیدار با من نیست. امروز صبح تصمیم گرفتم با اسلحه کلاشینکفی که از قبل تهیه کرده بودم به سفارت مراجعه کنم.

 


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا