بین الملل

بازداشت ده‌ها شهروند بحرینی معترض به اهانت به قرآن کریم در سوئد

رژیم آل خلیفه ده‌ها شهروند بحرینی معترض به سوزاندن قرآن کریم در مقابل سفارتخانه ترکیه در «استکهلم» پایتخت سوئد را بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم آل خلیفه ده‌ها شهروند بحرینی را هنگام تلاش برای ورود به مرکز قرآنی «بیت القرآن الکریم» در نزدیکی سفارت سوئد در منامه باهدف اعلام محکومیت  اهانت به قرآن کریم، بازداشت کرد.

به گزارش المیادین، «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت ملی اسلامی «الوفاق» بحرین  روز جمعه  اقدام رژیم بحرین را به دلیل ممانعت از تظاهرات مسالمت آمیز بحرینی‌ها علیه آتش زدن قرآن کریم وبازداشت ده‌ها نفر از شهروندانی که قصد ورود به مرکز قرآنی «بیت القرآن الکریم» در نزدیکی سفارت سوئد در منامه را داشتند، محکوم کرد.

الدیهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رفتار رژیم آل خلیفه ننگین و ناپسند است و این امر منعکس کننده ماهیت سرکوب‌گری این رژیم است که هر روز یک نقطه سیاهی را در کارنامه سرکوب‌گری خود ثبت می‌کند.

 وی در ادامه تاکید کرد که  جلوگیری از اعتراضات ملت بحرین در سوزاندن قرآن کریم در سوئد  عواقب خطرناکی به دنبال دارد.

معاون دبیرکل جمعیت  الوفاق بحرین  در ادامه افزود: رژیم آل خلیفه شعارهای دروغینی در خصوص آزادی دینی به عنوان پوششی برای افتادن در آغوش صهیونیست‌ها اعلام می‌کند  و این در حالی است که  آزادی بیان و اعتراضات مسالمت‌آمیز را سرکوب می‌کند. بازداشت معترضان به سوزاندان قرآن کریم در سوئد  نشان‌ می‌دهد که بحرینی‌ها  در نتیجه وخامت اوضاع حقوق بشری و امنیتی در رنج و عذاب هستند.

مقامات بحرینی برای جلوگیری از رسیدن شهروندان به محل تظاهرات، نیروهای خود را مستقر کردند و تمامی ورودی‌های منتهی به مرکز قرآنی «بیت القرآن الکریم» را بستند.

شیخ « محمد صنقور»  پس از اقامه نماز جمعه در مسجد امام صادق (علیه السلام) در « الدراز» به اهانت به قرآن کریم در سوئد اشاره کرد و  گفت: اهانت‌های پی در پی و سیستماتیک برخی کشورهای اروپایی به قرآن کریم برای کاهش  تاثیر  و اثرگذاری عمیق آن است؛ اما آنان از این امر غافلند که اقدام آن‌ها موجب تعمیق روابط مسلمانان با یکدیگر خواهد شد.

ائتلاف 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سوزاندن قرآن کریم زیر نظر دولت‌های سوئد و هلند جنایتی محکوم و مردود است و مردم مسلمان بحرین  به دین خود غیور هستند و در برابر جنایت سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم  سکوت نخواهند کرد.

شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب  بحرین نیز  در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم به دست «راسموس پالودان» چهره غرق افراط، نفرت و تکبر تحت حمایت پلیس سوئد نه تنها جنایتی از جانب یک شخص؛ بلکه جنایتی دولتی است که نشان‌دهنده حقارت دولت و شخص است و همه جنایت‌هایی که توسط جاهلیت اروپا انجام می‌شود از همین نوع و یک جنایت مشترک است.

در ادامه این بیانیه آمده است: استفاده از زبان توهین، تهمت و تجاوز به مقدسات و نسبت دادن آن به آزادی که انسان باید از آن برخوردار باشد، چیزی جز نشر اکاذیب و نیرنگ و مغالطه نیست و این امر برخلاف مواضع علمی آنان است، در غیر این صورت چرا با یهودی‌ستیزی مخالف هستند؟ چرا کسانی که هولوکاست نازی‌ها را انکار کرده، محکوم می‌کنند؟ چرا افرادی را که پرچم همجنس‌گرایان را به آتش می‌کشند، محکوم می‌کنند؟ آیا این موضوع امور آزادی شخصی افراد را محدود نمی‌کند؟

«یوسف الجمری» فعال بحرینی در حساب کاربری خود اعلام کرد که علمای برجسته بحرین از جمله سید «عبدالله الغریفی»،شیخ « محمد صالح الربیعی»،شیخ « محمود العالی» اهانت به قرآن کریم و سوزاندن آن در مقابل سفارتخانه ترکیه در «استکهلم» پایتخت سوئد را به شدت محکوم کردند.

پلیس سوئد به «راسموس پالودان» سیاستمدار نژادپرست راست افراطی «استرام کورس» دانمارک مجوز داد که روز شنبه گذشته نسخه ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه بسوزاند.

کشورهای عربی نیز اهانت به قرآن کریم و سوزاندن آن در مقابل سفارتخانه ترکیه در «استکهلم» پایتخت سوئد را محکوم کردند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا