سیاسی

مهاجرت های موجود با ظرفیت های استان تهران همخوانی ندارد

وزیر کشور:

ری- وزیر کشور گفت: مهاجرت های موجود با ظرفیت های استان تهران همخوانی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر شنبه در حاشیه دومین نشست مشترک معاونین استاندار، مدیران کل ستادی، فرمانداران و بخشداران استان تهران در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در نقاط مختلف کشور و استان تهران است، گفت: تمام بخشداران و فرمانداران و مسئولان مربوط موظف به برخورد با این پدیده هستند.

وی در خصوص حضور اتباع غیرایرانی در کشور نیز گفت: برخی از این اتباع مجوز اقامت دارند و برخی فاقد مجوز هستند و در طرح سرشماری وزارت کشور شرکت نکرده‌اند و از نظر ما حضور آن‌ها غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه به‌کارگیری اتباع غیرمجاز تا زمان احراز هویت ممنوع است، افزود: باید اتباع در سرشماری حضور داشته و کارت شناسایی برای آن‌ها صادر شده باشد وگرنه به کارگیری این افراد ممنوع است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر صف‌های طولانی نانوایی‌ها در برخی نقاط تهران نیز گفت: با افزایش سهمیه آرد یا نظارت باید این صف‌های طولانی در نانوایی‌ها حل شود تا آردهای تحویلی در چرخه مصرف استفاده شده و خارج از چرخه به فروش نرسد.

وحیدی در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره روند افزایشی آمار مهاجرت به استان تهران نیز اظهار کرد: این مسئله جدی است که باید برای آن برنامه نسبتاً جامعی پیش‌بینی شود، سیاست اصلی مهاجرت معکوس است که برای آن توجه به روستاها و شهرهای کوچک اهمیت دارد تا این اتفاق رقم بخورد، البته قرار است، بخشی از جمعیت در شهرک‌های اقماری ساکن شوند، اما اصل موضوع این است، که این حجم از مهاجرت با ظرفیت‌های زیستی استان تهران هم‌خوانی ندارد و باید زیرساخت‌ها برای اسکان در شهرک‌های اقماری ایجاد شود.

وی به در پیش بودن دهه مبارک فجر نیز اشاره کرد و افزود: هر ساله در ایام‌الله دهه فجر نیروی جدیدی به مردم کشور تزریق می‌شود و با کمک همین انرژی جدید یک سال پر از تلاش دیگر را شروع خواهند کرد و امسال در حالی به استقبال دهه فجر می‌رویم که انتهای یک شکست دیگر دشمن در فشار حداکثری و در تلاش برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور رقم خورده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا