سیاسی

در اغتشاشات اخیر جای احزاب خالی بود/ حامی نقش‌آفرینی احزاب هستیم

احمد وحیدی:

وزیر کشور، با بیان اینکه در بحث اغتشاشات اخیر جای احزاب خالی بود، گفت: در وزارت کشور حامی گفتگو و نقش افرینی احزاب هستیم چرا که برای آنها کارکرد مهمی را طبق قانون اساسی قائل هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی در همایش ضمن تبریک ایام رجب و دهه فجر، با طرح این سوال که با داشتن ۱۳۴ حزب و تشکیلات سیاسی چه انتظاری از این ظرفیت برای پیشرفت اهداف کشور داریم، اظهار داشت: احزاب ظرفیتی هستند تا بتوانند مردم را حول شعارهای خوب برای پیشبرد اهداف کشور گرد هم آورند.

وی با بیان اینکه وجود تعداد ۱۳۴ حزب در کشور رقم چشمگیری است، ادامه داد: آنچه که مسلم است اینکه کشور نیاز به وجود حزب دارد.

وزیرکشور عنوان کرد: هیچ فعالیتی نباید جز در راستای منافع ملی، تامین امنیت ملی، استحکام وحدت ملی و مصلحت ملی باشد.

وی گفت: در وزارت کشور معتقدیم احزاب باید توسعه یابند و مورد حمایت واقع شوند.

وحیدی با بیان اینکه ایجاد تعادل در جامعه در مقابل بی ثباتی از دیگر کارکردهای احزاب است ، افزود: کادرسازی از دیگر وظایف احزاب است که این مهم می تواند برای اداره کشور موثر و مفید باشد.

وی ادامه داد: حزب باید از دل مردم و لایحه های پایین اجتماعی بیرون آید و بتواند فراگیری داشته باشد.

وزیر کشور گفت: ما دموکراسی حزبی نداریم لذا باید عدد قابل توجهی از مردم در احزاب حضور داشته باشند.

وحیدی افزود: احزاب باید در لحظات خاص بتوانند نیازمندی های خاص را تشخیص دهند. یکی از کارکردهای مهم احزاب این است که بتوانند خیلی خوب گفتگو کنند.

وزیرکشور اظهار کرد: حزب صرفا برای کسب قدرت نیست بلکه برای توسعه و پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوب دولت قبل، انعقاد قرارداد با چین بود، عنوان کرد: قرارداد چین در دولت قبل بسته شد که قرارداد خوبی بود اما در فضای رسانه اینطور مطرح شد که کشور را به چین دادیم که کاملا معلوم بود در فضای رسانه ای اطلاعات دقیقی داده نمیشد لذا اگر حزبی به این مسئله ورود میکرد و روشنگری میکرد دیگر برداشت های اشتباهی اتفاق نمی افتاد.

وی با بیان اینکه در بحث اغتشاشات اخیر واقعا جای احزاب خالی بود، گفت: اگر حزبی در این شرایط موضع خود را مشخص نکند عملکرد حزب را تضعیف میکند .

وی تصریح کرد: در وزارت کشور حامی گفتگو و نقش افرینی احزاب هستیم چرا که برای آنها کارکرد مهمی را طبق قانون اساسی قائل هستیم. امیدواریم بتوانیم دوره نوینی از فعالیتهای احزاب را در جهت تقویت گفتمان پیشرفت کشور و تحکیم انقلاب و آرمان های امام داشته باشیم.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا