ورزش

بالاتر از مسی و نیمار: رشفورد چهارمین گلزن برتر اروپا

جهش چشمگیر ستاره شیاطین سرخ

مارکوس رشفورد در فصل جاری و به خصوص پس از جام جهانی درخشش فوق العاده‌ای داشته و در حال حاضر تنها سه مهاجم در میان 5 لیگ معتبر اروپا را بالاتر از خود می‌بیند.

به گزارش “ورزش سه”، تردیدی نیست که مارکوس رشفود در بهترین فرم فوتبالی خود قرار دارد و حال این سوال مطرح می شود که رشفورد در رده بندی بهترین مهاجمان اروپا چه جایگاهی دارد؟

1795895

ستاره 25 ساله محصول آکادمی یونایتد، در برتری 3-0 برابر ناتینگهام فارست در بازی رفت نیمه نهایی جام اتحادیه موفق شد گل اول بازی را بزند. او که 51 بازی ملی نیز دارد، در 10 بازی اخیر یونایتد در همه رقابت ها پس از اتمام جام جهانی موفق به زدن 10 گل شده است. هیچ بازیکنی در 5 لیگ معتبر اروپا(لیگ برتر، لیگ یک فرانسه، بوندسلیگا، لالیگا و سری آ ایتالیا)چنین رکوردی ندارد.

1792529

امشب منچستریونایتد در جام حذفی فوتبال انگلیس و در خانه میزبان ردینگ است و رشفورد این شانس را دارد تا برای دهمین بازی متوالی در اولدترافورد گلزنی کند. اگر او موفق به انجام این کار شود، با رکورد 64 ساله دنیس ویولت برابری خواهد کرد. رشفورد در همه رقابت های این فصل موفق به زدن 18 گل برای منچستریونایتد شده و از این حیث تنها ارلینگ هالند(31 گل برای سیتی)، کیلیان امباپه(25 گل برای پی اس جی) و روبرت لواندوفسکی(22 گل برای بارسا) را بالاتر از خود می بیند. او با رکورد گلزنی هری کین برای تاتنهام در فصل جاری برابر است. درواقع رشفورد در حال حاضر چهارمین گلزن برتر فوتبال اروپاست.

1791543

یونایتد برای تقویت خط حمله خود در فصل بعد بعه دنبال هری کین، ویکتور اوسیمن و بنجامین سسکو است. رشفورد فعلا با کین برابر است ولی از اوسیمن و سسکو که 14 و 7 گل زده اند، پیش است.

1785877

رشفورد همچنین از کریستوفر انکونکو(لایپزیش) و محمد صلاح(لیورپول) که هر دو 17 گل زده اند، بالاتر است. نیمار با 16 گل، لیونل مسی و جاناتان دیوید با 13 گل، کریم بنزما(رئال)، چوپوموتینگ(بایرن) و لائوتارو مارتینز(اینتر) با 12 گل نیز پایین‌تر از ستاره یونایتد قرار دارند. هرچند مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو و نیز گونچالو راموس از بنفیکا 19 و 18 گل زده اند ولی فوتبال پرتغال در میان برترین‌های اروپا نیست.

1791981

رشفورد فعلا تنها هالند، امباپه ولواندوفسکی را بالاتر از خود می بیند اما تا پایان فصل این فرصت را دارد تا این فاصله را کاهش داده و شاید یکی دو رتبه نیز بالاتر برود.

منبع ورزش سه

آگهی
دکمه بازگشت به بالا