شهرستان ها

نگاه به عملکرد برخی شوراها و دهیاری ها منفی است

قزوین- فرماندار قزوین با بیان اینکه شفافیت عامل مهمی برای توسعه روستاها است، گفت: در حال حاضر نگاه به عملکرد برخی شوراها و دهیاران روستا منفی و همراه با بی‌اعتمادی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در نشست شوراهای روستاهای میانبر، کورانه، شینقر و رشتقون که در دفتر فرماندار برگزار شد، تصریح کرد: عملکرد شورای روستا و دهیاران بسیار دارای اهمیت است، عملکردهای غلط گذشته باعث شده است یک دیوار بی‌اعتمادی به وجود بیاید، عملکرد شوراهای روستا باید به گونه‌ای باشد که این نگاه که شورای روستا به بنگاه معاملات املاک تبدیل شده است تغییر کند و همه بدانند دهیاران و اعضای شورا به دنبال ارتقای جایگاه روستاها هستند.

فرماندار قزوین اظهار کرد: در حوزه عمرانی روستا دو بخش خرد و کلان داریم که حوزه خرد قابل برنامه‌ریزی در سطح شهرستان است، بخشداری‌ها می‌توانند در حوزه خرد، ظرفیت‌های موجود را شناسایی کنند، در همین زمینه اولویت‌ها باید با نگاه عدالت‌محور در جهت سرمایه‌گذاری و تقویت اقتصاد مردم به کار گرفته شود.

وی با اشاره به مسائل کلان عمرانی، یادآور شد: مسیر عبوری از این روستاها، مسیر اصلی قزوین به الموت با تمام ویژگی‌های جمعیت شناختی است، وقتی در قزوین ساخت‌وساز محدود شود این مناطق به دلیل نزدیکی به شهر برای سکونت مورد توجه قرار می‌گیرند و ما نیز موظفیم با توجه به تقاضای موجود خدمات ارایه دهیم، برخی از نیازها که در این محور وجود دارد نیاز به تصمیمات استانی و ملی دارد.

وی تأکید کرد: این روستاها در مناطقی واقع شده که حوزه گردشگری هم محسوب می‌شوند، مردم نیاز به تفریح و سرگرمی و نیاز به استفاده از مناطق بکر دارند، این روستاها می‌توانند میزبان خوبی باشند و در اقتصاد استان و منطقه نقش داشته باشند.

فرماندار قزوین بیان کرد: یکی از مشکلات رایج در سطح روستاهای شهرستان قزوین اوقافی بودن زمین‌ها است، در تلاش هستیم با حضور مسئولین مربوطه جلساتی را در عالی‌ترین سطح داشته باشیم تا با هماهنگی‌های صورت گرفته مشکلات را بخش به بخش و دهستان به دهستان حل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه بنیاد مسکن و الحاق به بافت یا تغییر کاربری‌ها هم مردم بومی انتظاراتی دارند که باید در بازنگری طرح های هادی روستاها مورد توجه قرار بگیرد، به خاطر حساسیتی که وجود دارد هر گونه تغییر را منوط به یک بازدید میدانی از وضعیت این روستاها کرده‌ایم که در روزهای آینده انجام خواهد شد.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه اعضای شورا و دهیاران این روستاها و همچنین صالحی سرپرست بخشداری بخش مرکزی قزوین لیستی از مسائل و مشکلات این روستاها بیان کردند.

مشکل کمبود آب به دلیل افزایش جمعیت و فرسودگی لوله‌ها، مشکلات به وجود آمده در حوزه اوقافی بودن اراضی، الحاق به بافت و طرح هادی، توسعه شبکه بهداشت و تقویت درمانگاه، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، هزینه‌های ارائه خدمات ساخت و ساز در روستا، روشنایی معابر و همچنین تیر روشنایی در مسیر الموت از میدان مینودر، تدوین طرح تفصیلی توسعه دهستان با محوریت گردشگری و اقتصاد روستا، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، تحویل اسناد تملیکی، مسیر عبور و مرور از جاده اصلی و حمایت از مشاغل روستایی مهمتین مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا