بین الملل

ادعاها درباره ارائه اطلاعات اقتصادی تحریف‌شده به پوتین کذب است

کرملین:

سخنگوی کرملین می‌گوید که دلیل محدود کردن دسترسی به آمارهای اقتصادی روسیه، جنگ ترکیبی علیه مسکو بوده و ادعاها درباره ارائه اطلاعات تحریف‌شده به رئیس جمهور روسیه کذب است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید به دلیل جنگ ترکیبی که علیه مسکو به راه‌افتاده، دسترسی به آمارهای اقتصادی روسیه محدود شده است.

پسکوف گفت: یک جنگ ترکیبی از جمله جنگ اقتصادی علیه روسیه راه افتاده است. بنابراین در چنین شرایطی، کاملاً طبیعی است که ما اطلاعات و داده‌های اقتصادی را طبقه‌بندی می‌کنیم.

وی افزود: هر کسی که باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشد و هر کسی که جزو فرآیند سیاست‌گذاری اقتصادی است، به تمام داده‌ها، آمارها و… دسترسی دارد.

وی تاکید کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دائماً گزارش‌ها را از مقامات ارشد اقتصادی دریافت می‌کند. هرگونه ادعا مبنی بر اینکه او، اطلاعات تحریف‌شده دریافت می‌کند، کذب است. او تمام اطلاعات را در اختیار داشته و اساساً هر هفته با کابینه اقتصادی دولت جلسه برگزار می‌کند.

پوتین جولای پارسال، قانونی را امضا کرد که در بخشی از آن، مقرر شده تا داده‌های مرتبط با ذخایر طلا و ارز روسیه طبقه‌بندی شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا