شهرستان ها

هنرمندان لرستانی ۱۵ فیلمنامه را به جشنواره فیلم ۱۰۰ ارسال کردند

خرم‌آباد- مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان گفت: هنرمندان این استان ۱۵ فیلمنامه را به جشنواره فیلم ۱۰۰ ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شاهوردی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با اعلام فراخوان جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای در مجموع ۲۲ اثر در سه بخش فیلم مستند؛ داستانی و پویانمایی در قالب موضوعات جشنواره به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان ارسال شد.

وی، تصریح کرد: پس از بررسی های کارشناسی در مجموع ۱۵ فیلمنامه از ۱۰ هنرمند برای حضور در جشنواره فیلم ۱۰۰ به دبیرخانه مرکزی تهران ارسال شد.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان، افزود: فراخوان و مهلت آثار هنرمندان استان به این جشنواره از ابتدای آبان ماه با رویکرد «ایران عزیز» شامل شاخصه های پیشرفت؛ اخلاق؛ امید؛ خانواده؛ میهن دوستی و عدالت و آزادی اعلام شد.

شاهوردی، عنوان کرد؛ سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ در سه بخش مسابقه ملی، مسابقه بین‌المللی و مخاطب کودک و نوجوان، نهم تا دوازدهم اسفند ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

وی، افزود: سیزدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ پس از ۴ سال وقفه به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا؛ از سوی معاونت راهبری استانهای حوزه هنری با مشارکت تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره و جشنواره فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای در سه قالب فیلم مستند، داستانی و پویانمایی و بخش ویژه کودک و نوجوان با رویکرد «ایران عزیز»، تمرکز بر استان‌ها و حمایت از فیلم‌سازان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری لرستان، بیان داشت: کشف استعدادهای فیلم‌سازی، حمایت ازهنرمندان در راستای رشد جریان فیلمسازی در مراکز استانی، لزوم توجه به ظرفیت های بالقوه در استانها و فراهم آوردن شرایط رشد و ظهور و بروز استعدادهای هنری، پویا و متعهد در سراسر کشور را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا