دانش و فناوری

زلفی‌گل: توجه به علم و نوآوری در نیروهای مسلح نهادینه شده است


وزیر علوم با بیان اینکه توجه به علم و نوآوری در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نهادینه شده است، گفت: امروز به لطف فرماندهی معظم کل قوا و حس ما می‌توانیم در سایه استقلال سیاسی توانستیم در عرصه‌های مختلف رشد چشمگیری داشته باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جشنواره ایده پردازی و تقدیر از نخبگان علمی که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، گفت: ما قدردان زحمات کارکنان نیروهای مسلح هستیم که خود را برای امنیت کشور صرف می‌کنند.

وی با بیان این که سلامت اجتماعی مرهون زحمات شما عزیزان است، ادامه داد: اگر سلامتی آرامش و آسایش در سایه امنیت نباشد، زندگی بشر نشاط  نخواهد داشت و امنیت مرهون از خودگذشتگی کارکنان نیروهای مسلح است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توجه به علم و نوآوری در نیروهای مسلح ما نهادینه شده است، یادآور شد: باید مراقب باشیم دشمنان وحدت و یگانگی در بین اقوام مختلف کشورمان  را مبنا و منشا تفرقه قرار ندهند.

وی با بیان این که امروز در عرصه‌های مختلف نظامی، دست برتر را داریم، عنوان کرد: امروز به لطف رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و حس ما “می‌توانیم” در سایه استقلال سیاسی توانستیم در عرصه‌های مختلف رشد چشمگیری داشته باشیم.
زلفی گل تصریح کرد: امروز توریسم سلامت، بسیار فعال است و بسیاری برای درمان به کشور مراجعه می‌کنند که مرهون زحمات شما عزیزان در نیروهای مسلح در تولید امنیت پایدار مرزها است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نیروهای مسلح در تبدیل علوم به فنون نقش کلیدی دارد، بیان داشت: امروز نیروهای مسلح ما به درجه‌ای از دانش رسیده که قدرت تبدیل علوم به فنون را بدست آورده است.

وی اضافه کرد: شما فرماندهان در نیروهای مسلح، علوم را تبدیل به فنون و علم را تبدیل به محصول قابل خرید به فروش می‌کنید و در دنیا نیز اولین فناوری‌ها را نیروهای مسلح دست پیدا می‌کنند.

زلفی گل تأکید کرد: حاکمیتی موفق است که بیشتر سرمایه‌گذاریش در عرصه‌های نظامی باشد و نخبگان خود را در آن عرصه بیشتر به کار بگیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سند نظام ملی نوآوری باید هر کدام از نهادهای خصوصی و دولتی و نیروهای مسلح ما در پازل و جورجین این سند و تبدیل ایده به محصول و ثروت آفرینی آن نقش‌شان مشخص باشد و به آن عمل کنند.

زلفی گل در پایان با بیان اینکه  طراحی برنامه‌های هوشمندانه کارنامه درخشانی را در پی خواهند داشت، خاطر نشان کرد: می‌توانید از دانشمندان دانشگاهی در این عرصه استفاده کنید و خدا را شاکریم که نیروهای مسلح ما ارتباط خوبی با بدنه دانشمندان دارند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا