شهرستان ها

پارک‌های محله‌ای در کنگان افزایش می‌یابد

بوشهر- شهردار بندر کنگان با بیان اینکه شهرداری و شورای اسلامی این شهر در سالهای اخیر بر توسعه پارک های محله اهتمام جدی داشته است گفت: پارک‌های محله‌ای در کنگان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم جمالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آنچه امروز در نظام شهرسازی کشورمان به عنوان بحران شناخته می شود، گسستن تدریجی پیوند انسان و طبیعت است، شهرسازی امروز دنیا، رویکردی بدین سو دارد.

شهردار بندر کنگان افزود: هر آنچه در شهر این پیوند را مستحکم تر کنند، ارزشمند است و فواره های آب، درختان سرسبز، گلهای زیبا و حتی سنگی طبیعی در فضای شهری، …آدمی را به سرشت طبیعی خود ارجاع می دهد.

وی گفت: فضاهای سبزشهری، از همه مهمتر حس طبیعت دوستی انسان را بیدار و یاد آور می شود، و از دو جنبه جسمی و روحی بر سلامت شهروندان تاثیر گذار است و این فضاها در نزدیکی محل سکونت فعالیت های فیزیکی شهروندان را بطور منظم افزایش میدهد.

شهردار کنگان بیان کرد: پارک های محله ای در ایجاد فضای سالم و با نشاط در محله تاثیر گذارند، و کارکرد های اجتمایی -فرهنگی، محیط زیستی، زیبایی شناختی و روان شناختی دارند.

وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان در سالهای اخیر، بر توسعه پارک های محله اهتمام جدی داشته و نتیجه آن در چند سال گذشته، افتتاح یا بازسازی بیش از ۱۶ پارک محله ای، در محلات مختلف شهر کنگان است.

وی گفت: این سیاست در حال حاضر نیز با جدیت دنبال شده و هم اکنون در محلات مختلف پارک هایی در حال طراحی، تملک زمین یا برگزاری تشریفات مناقصه هستند

شهردار کنگان بیان کرد: پارک محله ای کوثر در محله کمتر برخوردار گوده، در دهه فجر سال ١٤٠٠ کلنگ زنی و دردهه فجر ١٤٠١ افتتاح می شود.

وی گفت: مساحت این پارک ۲ هزار متر و اعتبار احداث آن ٣ میلیارد تومان است که فضای بازی کودکان، محل تجمع افراد محله در مناسبت های مختلف، فضاهای سبز و آلاچیق های فصلی، پیست دوچرخه سواری دور پارک، سرویس های بهداشتی، مخزن زیر زمینی نگهداری آب (آب انبار) … از مشخصات این پارک محله ای است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا