بین الملل

دومینوی اعتراف صهیونیست‌ها به محو شدن اسرائیل؛ نوبت به مورخان صهیونیست رسید

سریال دنباله دار هشدار شخصیت‌های و محافل صهیونیستی به قرار گرفتن رژیم‌شان در مسیر فروپاشی و محو شدن از صحنه روزگار همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بیش از 100 نفر از مشهورترین مورخان اسرائیل متخصص در آنچه آن را “تاریخ ملت یهود” اعلام کرده و این ماده را در دانشگاه‌های اسرائیل و آمریکا تدریس می‌کنند، به شدت از کابینه نتانیاهو انتقاد و آن را زمینه ساز فروپاشی اسرائیل توصیف کردند.

این مورخان در نامه سرگشاده خود تاکید کردند: از زمان تاسیس اسرائیل تا به امروز طی سالیان متمادی مهاجران به سه دلیل به اینجا آمدند: برای فرار از تعقیب و فشار، برای بهبود شرایط اقتصادی و برای رسیدن به مکانی که به آنها زندگی تضمین شده‌ای بدهد.

در ادامه این نامه که در پایگاه عبری زبان نیوز وان منتشر شد تاکید شده است وزرای کابینه که امروز در حال انتقاد و حمله به مردم معترض هستند و اسرائیلی‌ها تظاهر کننده را تهدید می‌کنند، اصل اول کوچ به (فلسطین اشغالی) یعنی آزادی را که مهاجران فراری از پیگردها و فشار از آن رنج می‌بردند را دوباره به آنها بازگردانده است.

مورخان اسرئیلی افزودند: زمانی که حاکمیت شهروندان خود را تهدید به سلب حقوق در برابری تهدید می‌کند نه تنها منجر به شکل‌گیری خشم اجتماعی شده و مهاجرت معکوس را جانشین احساس وابستگی به اسرائیل کرده، اقتصاد اسرائیل را هم با خطر جدی مواجه می‌کند.

در بخش دیگری از این پیام سرگشاده تاکید شده است: نفرت آفرینی و تحریک به اقدامات خشونت آمیز، به سخره گرفتن دیگران و خود برتر بینی که کابینه اسرائیل در قبال اسرائیلی‌ها انجام می‌دهد، باعث نهادینه شدن بی اعتمادی در میان جامعه در قبال کابینه ششم نتانیاهو شده و باقی مانده همبستگی اسرائیلی را از بین می‌برد.

مورخان بر این باورند این رویکردها بزرگترین تاثیر منفی خود را بر رشد و توسعه اقتصادی و فن‌آوری گذارده که نشأت گرفته از گسست در همبستگی در داخلی (رژیم صهیونیستی) است و کابینه نتانیاهو هم به فروپاشی این همبستگی دامنی می‌زند این در حالی است که بدون این همبستگی دیگر خبری از جامعه و ساختاری به نام اسرائیل نخواهد بود.

انتهای پیام/*

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا