اقتصاد

تکمیل طرح های نیمه تمام با عواید حاصل از مولدسازی اموال راکد دولت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به لزوم مولدسازی اموال و دارایی های راکد دولت گفت: عواید حاصل از این کار صرف تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام در کشور شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جعفر قادری با بیان این که دولت برای تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام در کشور باید از مسیر مولد سازی اموال و دارایی های راکد اقدام کند گفت: در کنار در آمدهای مالیاتی و فروش نفت که بخش عمده ای از منابع تامین کننده درآمدی بودجه سالیانه کشور را به خود اختصاص می دهند بخشی هم از طریق واگذاری سهام دولت در شرکت ها و بخش دیگر از طریق واگذاری اموال و دارایی های منقول و غیر منقول( املاک و مستغلات ) دولت تامین می شود.

وی اظهارداشت: بسیاری از واحدهای مسکونی و همینطور واحدهای گردشگری و تجاری که اکنون در تملک دستگاه های مختلف است در هر صورت سنخیتی با فعالیت دستگاه ها ندارد و بصورت راکد و بدون استفاده گذاشته شده یا استفاده درستی از این املاک نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:همچنین بسیاری از مستحدثاتی که در زمین های متعلق به دولت وجود دارد این مستحدثات با ارزش زمین سازگاری چندانی ندارد از اینرو می طلبد این املاک و مستغلات مولدسازی و در بهترین حالت خود بکارگرفته شود.

وی در ادامه افزود: اگر این زمین ها به بهترین شکل خود توسط دستگاه های مختلف مثل کمیسیون های ماده پنج یا شوراهای توسعه و برنامه ریزی استان ها تغییر کاربری پیدا کند در قالب واگذاری، مشارکت، اجاره دادن و یا شکل های دیگر می تواند به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیردو بخش قابل توجهی از منابع مالی دولت را تامین کند.

قادری بیان داشت: دولت طرح های نیمه تمام بسیار زیادی دارد که به دلیل نداشتن منابع مالی در عمل تعداد زیادی از این طرح ها سال ها بر زمین مانده و مردم نمی توانند از این طرح ها استفاده کنند.

وی یادآورشد: منطقی ترین شکل این است که دولت اموال و دارایی های راکد خود را به کار گیرد و طرح های نیمه تمام را در کشور تمام کند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا