شهرستان ها

سامانه پرقدرت بارشی از عصر امروز در کردستان فعال می شود

سنندج- مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: سامانه پرقدرت بارشی از عصر امروز فعالیت خود را در سطح آغاز می کند و موجب بارندگی قابل توجهی می شود.

رحیم صدیقی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی از عصر امروز تا روز پنجشنبه به تناوب شاهد عبور امواجی از سطح استان هستیم.

وی افزود: این امواج بارشی موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد، بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک و امکان ریزش بهمن خواهد شد.

صدیقی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی از بعد ازظهر امروز با قدرت بیشتری در استان فعال خواهد شد و بارش‌های قابل توجهی را خواهیم داشت.

وی اعلام کرد: بیشترین بارش‌ها را ساکنان نیمه غربی، جنوبی و مرکزی استان از قبیل شهرستان‌های سروآباد، مریوان، کامیاران، بانه، سنندج، جنوب شهرستان‌های دهگلان، سقز، قروه و غرب شهرستان دیواندره خواهند داشت.

مدیر کل هواشناسی کردستان تصریح کرد: این سامانه فعال بارشی موجب اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی و انسداد معابر خواهد شد لذا به مردم استان توصیه می‌شود در این بازه زمانی از سفرهای غیرضروری، فعالیت‌های کوهنوردی و توقف و تردددر حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا