بین الملل

تل آویو: به اوکراین کمک تسلیحاتی کردیم

سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان اعتراف کرده است که کمک‌های این رژیم به اوکراین در طول جنگ فعلی  بسیار زیاد بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان به  کمک های زیاد این رژیم به اوکراین در طول جنگ فعلی  اذعان کرده است.

در همین ارتباط نیز، «رون پروسور»، سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان به روزنامه برلینر مورگن پست گفت که  تل آویو در پشت صحنه و به میزان بسیار زیادی بیشتر از صادرات تسلیحاتی از ایران به سوریه و لبنان، به اوکراین کمک کرده است.  

بر اساس گزارش ها، سفیر رژیم صهیونیستی افزود که یکی از دلایلی که کمک های تل آویو به اوکراین کمتر به چشم می آید، حضور جامعه بزرگ یهودی در روسیه است و از این رو تل آویو سعی می کند که کمک های تسلیحاتی اش به اوکراین کمتر در سطح رسانه های مطرح شود.

کمک‌های تسلیحاتی گسترده به اوکراین در شرایطی صورت می گیرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا نگران هستند که درگیری نظامی در اوکراین مطابق سناریوی جنگ جهانی اول توسعه یابد. آژانس خبری بلومبرگ روز جمعه در گزارشی با اشاره به این مسئله، به نقل از منابع دیپلماتیک خود نوشت: «شخصیت‌های نظامی آمریکایی و اروپایی بیم آن دارند که رویارویی نظامی کنونی در اوکراین به زودی به نبردهای توپخانه‌ای به سبک جنگ جهانی اول با شدت زیاد در خط مقدم جبهه تبدیل شود.» نویسندگان این مقاله بر این باورند که چنین سناریویی در واقع به نفع روسیه تمام خواهد شد که از نیروهای نظامی بیشتر و قدرت نظامی برتری برخوردار است و این وضعیت نگران‌کننده است.

بلومبرگ همچنین اعتراف کرد که اقدامات نیروهای مسلح روسیه، نیروهای نظامی اوکراینی را از فرصت هر نوع عملیات ضدحمله محروم کرده است.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا