بین الملل

سطح مشارکت در انتخابات پارلمانی تونس فقط ۱۱ درصد اعلام شد

میزان مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی تونس فقط کمی بیش از ۱۱ درصد گزارش شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری تونس آفریک پرس (TAP) به نقل از «فاروق بواسکار»، رئیس اداره عالی مستقل انتخابات (ISIE) این کشور گزارش داد که سطح مشارکت اولیه در دور دوم انتخابات پارلمانی تونس 11.3 درصد است.

دور دوم انتخابات پارلمانی تونس روز یکشنبه با حضور 262 نامزد برای تصدی کرسی‌های باقی مانده برگزار شد.

بواسکار گفت که مشارکت اولیه در دور دوم 11.3 درصد بود و 887,638 از 7,853,447 رای دهنده ثبت نام شده تونسی رای خود را به صندوق انداختند.

به گفته ISIE، در جریان رای گیری روز یکشنبه هیچ تخلف جدی صورت نگرفت.

بواسکار گفت که نتایج اولیه رای گیری در 1 فوریه اعلام خواهد شد.

دور اول انتخابات پارلمانی تونس در اواسط دسامبر برگزار شد که تنها 23 نفر متشکل از 161 قانونگذار به پارلمان راه یافتند.

بر اساس اطلاعات اولیه، مشارکت در دور اول 11.22 درصد بود.

پارلمان جدید تونس 161 کرسی دارد و قرار است شهروندان تونسی از میان نامزدهای انتخاباتی 131 نفر را به عنوان نماینده خود راهی پارلمان کنند.

در قانون اساسی جدید نقش پارلمان در ساختار سیاسی تونس بسیار کمرنگ شده اما اختیارات ریاست جمهوری به شدت افزایش یافته است. این قانون در تابستان گذشته به همه پرسی گذاشته شد و کمتر از یک سوم تونسی‌ها به آن رای مثبت دادند.

احزاب سیاسی تاثیرگذار بر تحولات تونس با متهم کردن رئیس جمهور این کشور به دیکتاتوری از مردم تونس خواسته‌اند انتخابات پارلمانی را تحریم کنند و این درحالی است که بحران اقتصادی تونس همچنان ادامه دارد و مردم با مشکلات معیشتی زیادی دست وپنجه نرم می‌کنند.

دولت‌هایی که پس از سرنگونی رژیم بن علی ( 2011) قدرت را در تونس به دست گرفتند در پایان دادن به مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم ناگام بوده‌‌اند.

انتهای پیام

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا