ورزش

جمال‌پور: تعداد مدال ما در مسابقات جهانی، نشانگر ضعف ماست/ به دنبال حل دغدغه اصلی کشتی‌گیران خوزستان هستیم

رئیس هیئت کشتی خوزستان تاکید کرد که کم بودن تعداد مدال‌آوران این استان در مسابقات جهانی یک ضعف است و او با کمک مسئولان استانی به دنبال حل دغدغه اصلی کشتی‌گیران خوزستانی است.

رمضان جمالپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره میزبانی از اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در اهواز اظهار داشت: از هفت تا هفدهم بهمن میزبان اولین اردوی تیم ملی جوانان هستیم، سال گذشته هم آخرین اردوی این تیم پیش ما بود که بعد از آن به مسابقات جهانی اعزام شدند. ما 7 نماینده در تیم ملی داشتیم که چندین مدال هم کسب کردند، حالا امیدوار هستیم که این بار هم از نظر کمی و کیفی در بهترین شرایط قرار بگیریم.

 

وی ادامه داد: قطعا برپایی اردوی در اهواز در وضعیت کشتی استان تاثیرگذار است، به خصوص در اردوهای استانی و برگزاری جشنواره‌های کشوری، ضمن اینکه در زمینه کلاس دانش‌افزایی برای مربیان هم تاثیرگذار بود.

جمالپور با اشاره به وضعیت مطلوب کشتی فرنگی خوزستان در مسابقات کشوری، عنوان کرد: سال گذشته خوشبختانه تیم‌های ما درهمه رده‌های کشتی فرنگی قهرمان کشور شدند و هم امسال تا اینجای کار بهترین نتایج را کسب کردیم. در رده‌های نونهالان، جوانان و بزرگسالان با اختلاف قهرمان کشور شدیم و به دنبال این هستیم که در رده نوجوانان نیز قهرمان شویم.

رئیس هیئت کشتی خوزستان درباره اینکه خوزستان با وجودی که در دهه‌های مختلف حرف اول را در رشته فرنگی ایران زده اما تنها سه مدال از مسابقات جهانی عایدش شده، خاطرنشان کرد: این یک ضعف هست و متاسفانه ما نتوانستیم از استعدادهای خوبی که در کشتی خوزستان داریم، محافظت کنیم. کسانی که سمت کشتی می‌آیند معمولا از نظر اقتصادی در وضعیت ضعیفی هستند، وقتی در رده‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان چهره شده و مدال می‌گیرند، برای آنکه در بزرگسالان هم موفق عمل کنند، احتیاج به حمایت دارند که درست حمایت نشده و از یک جایی کشتی را رها می‌کنند. برهمین اساس است که خوزستان همیشه در رده پایه کشتی‌گیران خوبی داشته اما واقعیت این است که مدال جهانی والمپیک ما کم است.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما بر این بوده که حتما از کشتی‌گیران‌مان حمایت کنیم، حمایت ما هم از طرق مختلف بوده و یکی از آنها این است که بحث اشتغال قهرمانان‌مان را حل کنیم. المپیک 2024 پاریس در راه است و ما تلاش می‌کنیم و امیدوار به حمایت مسئولان استانی هستیم که بتوانیم مشکل اشتغال قهرمانان استان را برطرف کنیم تا این بچه‌ها با دغدغه کمتر به فکر آماده‌سازی خود برای شرکت در مسابقات جهانی و المپیک باشند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا