ورزش

میزبانی کیش در المپیاد نوروزگاه هوا شد/ تهران میزبان جدید مسابقات

مکان برگزاری المپیاد نوروزگاه با تغییر مواجه شد و قرار است به جای کیش در تهران برگزار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، ایران در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری میزبان المپیاد فرهنگی ورزشی «نوروزگاه» خواهد بود؛ المپیادی که با حضور بانوان ورزشکار ایران و چندین کشور خارجی در 7 رشته ورزشی برگزار می‌شود.

استارت میزبانی این المپیاد در شهریور ماه زده شده و مقرر شد کشورهایی که آیین نوروز باستانی را پاس می‌دارند، در آن حضور داشته باشند.

در ابتدا شهر مشهد مقدس به عنوان میزبان المپیاد نوروزگاه معرفی شد، اما این تصمیم تغییر کرد و جزیره کیش به عنوان میزبان نهایی انتخاب شد. رضا شجیع سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی با بیان اینکه زمان برگزاری بازی‌های ساحلی کیش «کیش گیمز» به دلیل همزمانی با نوروزگاه تغییر کرده است، گفت: «با اعلام وزارت ورزش و جوانان مبنی بر برگزاری قطعی این رویداد در اسفندماه، شاهد حضور بانوان ورزشکار در جزیره زیبای کیش خواهیم بود و این مسابقات 19 تا 24 اسفندماه برگزار می‌شود.»

 

در شرایطی که به نظر می‌رسید میزبانی در کیش قطعی است، اما مسئولان وزارت ورزش به برخی از فدراسیون‌های شرکت کننده در این المپیاد اعلام کردند که برگزاری در این جزیره منتفی است و المپیاد نوروزگاه در تهران برگزار خواهد شد.

در گذشته و پیش از جام جهانی قطر، هم عنوان شده بود که کیش می‌تواند میزبان اردوهای برخی از تیم‌های خارجی باشد که این مهم به سرانجام نرسید و درحالی که با لغو مسابقات کیش گیمز، همه انتظار داشتند که مسابقات نوروزگاه در این جزیره برگزار شود، به یک باره دوباره اعلام شد که رقابت‌های نوروزگاه به جای کیش در تهران برگزار خواهد شد. حالا باید دید که علت لغو مسابقات در کیش چه بوده است؟.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا