بین الملل

کنعانی: صدراعظم آلمان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است


سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزافه گویی شولتز با بیان اینکه صدراعظم آلمان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده، به برآمدن افراطی گری و جاه طلبی در آلمان اشاره کرد که چیزی جز ترویج خشونت و نفرت پراکنی نیست.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مواضع مداخله جویانه «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان واکنش نشان داد. وی در پاسخ به تکرار مواضع مداخله جویانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیرش به آرژانتین گفت: صدراعظم آلمان، در یک شبیه سازی ناشیانه و مغرضانه بار دیگر نشان داد که همچنان در سمت اشتباه تاریخ ایستاده است.

به گزارش فارس، شولتز در سفر به آرژانتین به گزافه گویی علیه ایران پرداخت و به اوضاع داخلی ایران اشاره و نسبت به وضعیت بازداشت شدگان در اغتشاشات اخیر ابراز نگرانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه به درستی حکایت از یک شباهت تاریخی دارد، برآمدن افراطی گری و جاه طلبی مدرن در آلمان است که نتیجه آن همانند ناکامی‌های رهبران پیش از جنگ جهانی دوم و این بار با تمسک به ابزارهای حقوق بشری، چیزی جز ترویج خشونت و نفرت پراکنی نیست.

کنعانی اضافه کرد: ما امروز متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی با رفتارهای مشابه و البته محکوم به شکست، درصدد هستند تا برای ارائه تصویر مثبت از خود از پروژه «قدرت از طریق حقوق بشر» استفاده کرده و حتی خود را در این رابطه سردمدار و پیشگام جلوه دهند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین مدعیان آلمانی را به توجه به جنایت وحشیانه چند روز پیش صهیونیست‌ها در جنین، در کرانه غربی فلسطین فراخواند که مقامات آلمان حتی از بیان یک کلمه در تقبیح وحشیگری رژیم صهیونیستی دریغ کردند.

 

در حال تکمیل…


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا