بین الملل

ائتلاف العبادی: مطالب ذکر شده در کتاب پامپئو، افتراء و دروغ است


ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی، در بیانیه‌ای به مطالب ذکر شده در کتاب مایک پامپئو وزیرخارجه سابق عراق در ارتباط با شهید قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و آن را دروغ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف النصر عراق به رهبری «حیدر العبادی» با صدور بیانیه‌ رسمی مطالبی که در کتاب «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص سخنان العبادی در مورد شهید قاسم سلیمانی آمده است را به شدت تکذیب کرد.

به نوشته روسیا الیوم، طبق این بیانیه، مطالب آمده در این کتاب صرفا در راستای درگیری میان احزاب در آمریکاست و افتراء و توهین به العبادی محسوب می‌شود.

«مایک پامپئو» در کتاب جدید خود به نام «هیچ‌وقت یک‌ذره عقب نکش!» ادعا کرده است که در جریان سفر به عراق با حیدرالعبادی، نخست‌وزیر وقت عراق دیدار کرده و از او خواسته تا واردات انرژی از ایران را قطع کند، اما العبادی به پامپئو گفته است که از واکنش و اقدام شهید قاسم سلیمانی هراس دارد.

ائتلاف النصر در این بیانیه گفت: «چیزی که پامپئو ادعای آن را دارد، به هیچ وجه در سال ۲۰۱۷ مطرح نبود و هیچ تحریمی در حوزه مالی برای واردات برق از ایران وجود نداشت؛ تحریم‌ها تنها در پایان ۲۰۱۸ بار دیگر اعمال شدند. پامپئو چگونه می‌تواند خواستار تحریم ایران از سوی عراق باشد در حالی که اصلا تحریمی در کار نبود؛ علاوه بر این پامپئو در سال ۲۰۱۷ به عراق هیچ سفری نداشت، بلکه در ابتدای ۲۰۱۹ به عراق آمده بود».

ائتلاف نصر تأکید کرده که این اظهارات کاملا بی اساس است و بیشتر به خود مقامات امریکایی آسیب می زند و این ادعا که «سردار قاسم سلیمانی بالاترین مقامات عراقی را تهدید می‌کرده چیزی جز تلاش برای توجیه ترور وی که نقض صریح حاکمیت عراق بود نیست».

این بیانیه تأکید کرده که همه دیدارها در این سطح به صورت رسمی ثبت و ضبط می‌شود و از نهادهای آمریکایی خواسته که اگر هرگونه شاهدی درباره این ادعا دارند ارائه کنند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا