بین الملل

کمیته نیروهای مسلح کنگره: آمادگی ارتش آمریکا یک معضل بسیار بزرگ است

یک عضو ارشد دموکرات کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد با افزایش تنش‌های جهانی، آمادگی ارتش آمریکا یک معضل بسیار بزرگ است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آدام اسمیت» یکی از اعضای ارشد دموکرات کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز اظهار کرد با افزایش تنش های جهانی و شدت گرفتن جنگ در اوکراین، آمادگی ارتش آمریکا یک معضل بسیار بزرگ است.

وی افزود: این یک معضل بزرگ است و ما هیچ پایگاه صنعتی نداریم. ما توانایی ارتقای پایگاه صنعتی خود را نداریم.

اسمیت هشدار داد که بدون یک سیگنال درخواستی، تولیدکنندگان تمایلی برای سرمایه گذاری انبوه و عظیم در افزایش تولید ندارند و مالیات دهندگان آمریکایی نیز نمی خواهند پول زیادی را برای تسلیحاتی که به آنها نیاز ندارند، پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد ما نیاز داریم توانایی خود را به وقت ضرورت ارتقا دهیم و این بدان معناست که ما باید مراکز تولید سیستم های تسلیحاتی کلیدی را افزایش دهیم.

این در حالی است که با نزدیک شدن به سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، یک ژنرال آمریکایی اظهار کرد که احتمال درگیری آمریکا با چین در سال 2025 وجود دارد.

مایک مینیهان”، ژنرال نیروی هوایی آمریکا در مورد احتمال درگیری با چین در اوایل سال 2025 بر سر تایوان هشدار داده و از فرماندهان خواسته است واحدهای خود را برای دستیابی به حداکثر آمادگی نبرد عملیاتی در سال جاری تحت فشار قرار دهند.

وی گفت: امیدوارم اشتباه کرده باشم، قلبم به من می‌گوید که در سال 2025 با چین خواهیم جنگید.

در این یادداشت همچنین از همه پرسنل فرماندهی سیار خواسته شده است که به میدان تیر بروند و خودشان را برای خالی کردن خشاب اسلحه با شلیک به سر آماده کنند.

این یادداشت به تمام فرماندهان عملیاتی نیروی هوایی آمریکا ارسال شده است و به آن‌ها دستور می‌دهد که تا ماه آینده اقدامات لازم برای آماده‌سازی برای جنگ با چین را به او گزارش دهند.

اسمیت تاکید کرد هر چیزی امکان پذیر است. من وقتی کسی درباره جنگ با چین و اجتناب ناپذیر بودن آن صحبت می کند من بسیار نگران می شوم. من می خواهم کاملا آشکار به شما بگویم که این موضوع نه تنها اجتناب ناپذیر نیست بلکه بسیار غیرمحتمل است. من تصور نمی کنم ما باید به جهان بگوییم که می خواهیم با چین بجنگیم زیرا ما نمی خواهیم این کار را بکنیم.

وی تاکید کرد جنگ اجتناب ناپذیر نیست. این شرایط بسیار خطرناکی است که ما باید برای آن آماده شویم اما من کاملا اطمینان دارم که می توانیم با اتخاذ دیدگاه درست، از این جنگ دوری کنیم.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته از پیوستن آمریکا به آلمان و دیگر کشورهای غربی برای ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین به منظور مقابله با تهاجم ارتش روسیه خبر داد. اقدامی که روسیه آن را به عنوان درگیری مستقیم آمریکا در جنگ اوکراین قلمداد کرده است.

اما اسمیت با تاکید بر اینکه این کمک های نظامی به معنای درگیری مستقیم در جنگ نیست افزود: ما نمی خواهیم آمریکا یا ناتو به طور مستقیم وارد جنگ روسیه با اوکراین شوند و این روند به همین صورت ادامه خواهد داشت. ما این تانک های را برای اوکراین تامین می کنیم و اوکراین آنها را به کار می گیرد. تکرار می کنم ما در جنگ اوکراین با روسیه وارد نمی شویم.

چند روز پیش، جو بایدن به دنبال تصمیم آلمان برای تحویل 14 تانک لئوپارد 2 به اوکراین، ارسال 31 فروند تانک آبرامز ساخت ایالات متحده برای اوکراین را تایید کرد.

تصمیم رئیس جمهور آمریکا در حالی است که پیشتر آلمان با عقب نشینی از موضع خود اعلام کرد در مرحله اول 14 فروند تانک «لئوپارد 2» را از انبار تسلیحاتی خود به اوکراین ارسال می‌کند.

پس از تصمیم برلین در ارسال تانک‌های «لئوپارد2» به اوکراین وزارت دفاع آلمان اعلام کرد قصد دارد آموزش استفاده از این تانک‌ها به نیروهای ارتش اوکراین را از روزهای آینده آغاز کند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز تأیید کرد که دولت او تانک‌های جنگی لئوپارد 2 را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و به سایر کشورها نیز اجازه می‌دهد همین کار را انجام دهند. شولتس در بیانیه‌ای گفت آلمان چهارده تانک را در اولین گام به اوکراین تحویل خواهد داد، اما هدف این است که دو گردان از این تانک‌ها در اختیار ارتش اوکراین قرار داده شود.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه عرضه تانک به اوکراین ممکن است به وقوع جنگ هسته‌ای ختم شود گفت می‌تواند ظرف 24 ساعت آن را پایان بدهد.

ترامپ که یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 است در شبکه اجتماعی خودش تروث‌سوشیال نوشت: «اول تانک عرضه می‌شود و بعد سلاح‌های هسته‌ای. همین الان به این جنگ دیوانه‌وار خاتمه دهید. کار بسیار آسانی است.»

او در یک مطلب دیگر مدعی شد که با 24 ساعت مذاکره می‌تواند این جنگ را به پایان برساند. او نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم جنگ روسیه/اوکراین هرگز اتفاق نمی‌افتاد اما حتی همین حالا هم اگر رئیس‌جمهور باشم می‌توانم ظرف 24 ساعت با مذاکره این جنگ وحشتناک که با سرعت فزاینده‌ای در حال تشدید است را به پایان برسانم.»

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا