شهرستان ها

زیرساخت‌های تئاتر در قزوین با کمبود جدی مواجه است

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین گفت: درحال حاضر امکانات و زیرساخت‌های تئاتر در استان با محدودیت و کمبود مواجه است و در طول زمان نه تنها امکاناتی ساخته نشده بلکه فضاهای موجود هم کاهش پیدا گرده است.

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛


کیوان حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت تئاتر در استان گفت: هنرمندان استان با وجود اینکه امکانات مناسبی در اختیار ندارند، توانسته‌اند در جشنواره‌های مختلف درخشش داشته باشند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قزوین عنوان کرد: از سال 68 در عرصه هنر بودم و با این فضا آشنایی دارم، در این مدت نه تنها امکاناتی ساخته نشده بلکه فضاهایی هم که وجود داشت مانند سالن هلال احمر و مدرسه رفیع ویران شده و درحال حاضر تنها تماشاخانه علامه رفیعی را داریم.

وی ادامه داد: درباره این تماشاخانه هم زمزمه‌هایی شنیده شده که ممکن است فعالیت در آن محدود شود؛ البته نهاد کتابخانه‌ها تا امروز با ما همکاری خوبه داشته و لازم است تفاهم نامه‌ای بین این نهاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد شود.

این مسئول درباره مجموعه تالار شهر گفت: ساخت و ساز مجموعه تالار شهر در حال انجام است و پیشرفت خوبی داشته، البته شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این پروژه را انجام دهد و عزم استانی می‌طلبد، همچنین هنوز این نگرانی وجود دارد که درصورت اتمام پروژه هم متولی آن چه کسی خواهد بود و مجموعه هنرمندان تئاتر چگونه از آن استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما هنرستان هنرهای زیبا و هنرمندانی داریم که برای فعالیت به فضا نیاز دارند و فعالیت‌های هنری آن‌ها می‌تواند به انواع مختلف  رگه‌های خشونت در جامعه را کاهش دهد.

حبیبی عنوان کرد: تماشاچیان و علاقمندان به تئاتر هم اهمیت دارند، استقبال از آثار هم در استان خوب است، اما جذب مخاطب از یک طرف نیازمند داشتن فضای مناسب و قابل اعتماد است و از طرف دیگر خود هنرمندان هم باید تربیت نیروی متخصص و کاربلد داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای جلب حمایت از سال‌های گذشته بارها به بخش خصوصی و صاحبان صنایع مراجعه کردیم اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی به این حوزه ورود پیدا نکردند.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا