بین الملل

عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد/روابط خوب با چارچوب هماهنگی

نخست وزیر عراق:

«محمد شیاع السودانی» با بیان اینکه یک هیئت عراقی برای بررسی پرونده های مختلف روز هفتم فوریه به آمریکا سفر خواهد کرد، گفت که عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نخست وزیر عراق در مصاحبه‌ای تلویزیونی درباره جزئیات مربوط به برخی پرونده‌های مهم از جمله حضور خارجی آمریکا در عراق و میزان نیاز این کشور به این حضور، روابط دولت با گروه‌های سیاسی از جمله چارچوب هماهنگی شیعیان و همچنین نرخ دلار، مبارزه با فساد و بازیابی وجوه قاچاق و محدود کردن این پدیده صحبت کرد.

بر اساس این گزارش، «محمد شیاع السودانی» در این مصاحبه تلویزیونی که دیروز سه شنبه انجام شد، درباره ارتباط با آمریکا و حضور غیرقانونی نیروهای این کشور در خاک عراق گفت: موضع ما در این خصوص روشن و صریح است؛ عراق به نیروهای رزمی خارجی نیاز ندارد، زیرا سرویس‌های امنیتی قادر به کنترل امنیت در عراق در برابر هر تهدیدی هستند.

وی ادامه داد: شیوه کنونی حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق به سازماندهی مجدد به صورت قانونی و شفاف نیاز دارد که نیروهای سیاسی و پارلمان آن را اعلام کنند دولت در حال گفتگو با ائتلاف بین‌المللی است و ما در جلسات شورای امنیت ملی، تیمی از نهادهای امنیتی را تشکیل دادیم تا این گفتگو را انجام دهیم و به زودی فرمول نهایی برای سازماندهی حضور ائتلاف در عراق به دست خواهد آمد.

نخست وزیر عراق افزود: یک هیأت بلندپایه عراقی هفتم فوریه به واشنگتن سفر خواهد کرد تا در مورد بیش از یک پرونده از جمله بحث در مورد نوسانات قیمت دلار و سازوکار آن مطابق با استانداردهای جدید بحث و گفتگو کند.

السودانی درباره روابط دولت با گروه‌های سیاسی به ویژه چارچوب هماهنگی شیعیان گفت: رابطه با چارچوب هماهنگی و سایر گروه‌ها، رابطه‌ای حسنه و مبتنی بر تفاهم و اجماع مطابق با منافع ملی است. ساختار و برنامه وزارتی و تعهدات روشن بر اساس قانون اساسی وجود دارد و ما روی آنها کار می‌کنیم و جلسات هفتگی ما در این خصوص ادامه دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا