سیاسی

خط تولید پایلوت ایزوتوپ های پایدار راه اندازی شد

اسلامی در حاشیه جلسه هیئت وزیران:

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یک خط تولید پایلوت تولید ایزوتوپ‌های پایدار که یکی از موارد موازی و جایگزین فرآیندهای فعلی برای تولید رادیو دارو در بخش سرطان است را تقدیم بیماران خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر سند استراتژی امنیت ملی آمریکا که توسط پنتاگون و کاخ سفید منتشر شده است را بخوانید می‌بینید چه نقشه‌های دقیقی را ترسیم کرده اند.

رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: یکی از نقشه‌های آنها در بحث اقتصادی تخریب ارزش پول ملی و باور مردم و اعتماد مردم بوده است. مردم ما در هر کسوتی، باید مراقب باشند در دام و نقشه دشمن گرفتار نشوند.

وی تصریح کرد: بسیاری از اتفاقاتی که در بازار می‌افتد زیاده خواهی و اجحاف است که برخی انجام می‌دهند.

اسلامی در رابطه با اینکه حملاتی مانند حمله اخیر به اصفهان تأثیری در نوع تعامل و همکاری ما با آژانس دارد؟ گفت: دشمن، دشمن است و دشمنی هم دشمنی است و نیاز به هوشیاری و ضریب آمادگی برای پاسخگویی دارد.

وی افزود: وزارت دفاع خیلی زود و به هنگام این موضوع را گزارش داد. این حمله را سریع دفع کردند و این اقدام ناموفق بود؛ خود آمریکایی‌ها هم به آن اشاره کردند. البته من مرجع صحبت راجع به این موضوع نیستم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در رابطه با زمان سفر گروسی به ایران بیان کرد: ما نیازمند تدوین محتوا برای برنامه سفر هستیم تا اهداف و برنامه این سفر مشخص باشد. خود ایشان اعلام کرده چنین سفری دارد و پیشنهاد این سفر بعد از اجلاس سری که با وزرای شورای اروپا داشتند و در پارلمان اروپایی آنها شرکت کرده بیان کرده است و این ادبیات رژیم صهیونیستی است.

اسلامی اضافه کرد: ادبیاتی که از سیستم غربی منتشر می‌شود دارای حقایقی است که گفته نمی‌شود. در سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ حدود ۲ هزار بازرسی در آژانس انجام شده و در این سه سال میزان بازرسی از ایران ۵۰۰ مورد بوده است؛ یعنی یک چهارم تمام بازدیدها.

وی تاکید کرد: ما در ایران ۲۱ سایت هسته‌ای داریم و کل دنیا ۷۳۰ سایت هسته‌ای دارد و با این حال باز هم احساس نگرانی می‌کنند و نشان می‌دهد این ادبیات، ادبیات دشمن و عملیات تخریبی است و ما از اینها تأثیر نمی‌گیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام خبر خوش هسته‌ای در ایام دهه فجر، گفت: ما یک خط تولید پایلوت که تولید ایزوتوپ‌های پایدار است و یکی از موارد موازی و جایگزین فرآیندهای فعلی برای تولید رادیو دارو برای سرطان است را تقدیم بیماران خواهیم کرد.

تکمیل می شود…

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا