ورزش

لیگ برتر والیبال| نیان با شکست پیکان سهمیه پلی‌آف گرفت/ انتقام فولاد از حریف در خانه


تیم والیبال نیان الکترونیک خراسان در آغاز هفته بیست‌وسوم لیگ برتر موفق به شکست پیکان شد تا صعود این تیم به مرحله پلی‌آف قطعی شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته بیست‌وسوم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران امروز (چهارشنبه 12 بهمن) با هفت دیدار در شهرهای گرگان، اصفهان، ارومیه، گنبد، تهران، اردکان و سیرجان پیگیری می‌شود.

در اولین مسابقه این هفته که در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد، تیم پیکان تهران میزبان نیان الکترونیک خراسان بود.

پیکانی‌های میزبان در این مسابقه سه بر یک مغلوب نیان شدند تا نماینده مشهد سیزدهمین برد خود را به دست آورد و شاگردان پیمان اکبری نیز هشتمین ناکامی خود را تجربه کردند.

پیکان ست نخست این مسابقه را توفانی آغاز کرد و با سرویس محمد فلاح تا امتیاز هفت بر صفر پیش رفت و در ادامه نماینده مشهد موفق به کسب نخستین امتیاز خود شد. این ست در نهایت هم 25 بر 17 به سود میزبان به پایان رسید.

تیم نیان الکترونیک خراسان در ادامه کنترل مسابقه را در اختیار گرفت و در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 23، 26 بر 24 و 25 بر 21 فاتح میدان شد تا 41 امتیازی شود.

در ست دوم دریافت با ساعد یکی از بازیکنان نیان خطای حمل از سوی داور اعلام شد و این موضوع مورد اعتراض کادر فنی و بازیکنان نیان قرار گرفت.

نماینده مشهد به‌رغم این پیروزی جایگاهش در جدول مسابقات تغییری نکرد و با 13 برد در رتبه پنجم باقی ماند، اما صعودش به مرحله پلی‌آف قطعی شد.

بهرام سلیمانی و اسماعیل صباغ ناظران فنی و داوری این مسابقه بودند که به مدت 121 دقیقه طول کشید. سید امین علوی از تیم نیان در این دیدار کارت زرد به دلیل اعتراض به داوری دریافت کرد.

احمد سرمست و اسماعیل رزقی نیز داوران اول و دوم این دیدار بودند که 300 تماشاگر داشت که اکثر آن‌ها از والیبالیست‌های آکادمی پیکان بودند. بازیکنان تیم ملی نوجوانان پسر ایران نیز از جمله تماشاگران این مسابقه بودند.

دومین دیدار هفته بیست و سوم به مصاف تیم‌های فولاد سیرجان ایرانیان و هورسان رامسر اختصاص داشت و در این دیدار که در سالن امام علی(ع) انجام شد سیرجانی‌ها سه بر یک به پیروزی رسیدند.

هورسان رامسر که سهمیه پلی‌آف دریافت کرده با امتیازات 20 بر 25، 20 بر 25، 25 بر 23 و 23 بر 25 مغلوب حریف شد تا فولاد بتواند در خانه شکست دور رفت برابر هورسان را جبران کند. مسابقه دور رفت این دو تیم سه بر یک به نفع هورسان رامسر به پایان رسیده بود.

نماینده رامسر همچنان با 14 برد و 41 امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد و فولاد سیرجان با 13 برد و 40 امتیاز فعلا یک پله در جدول رده‌بندی صعود کرد و در جایگاه ششم جای گرفت تا نتیجه مسابقه پاس گرگان و لبنیات هراز آمل مشخص شود.

خضراله ترابی و علی‌اصغر کاظمی به عنوان ناظر فنی و ناظر داوری در این مسابقه 134 دقیقه‌ای حضور داشتند و مرتضی اکرمی داور اول، مهرداد شوشتری داور دوم و محمدرضا کاویان به عنوان داور ویدئوچک قضاوت آن را برعهده داشتند. فاضل پژمان از تیم فولاد سیرجان ایرانیان و محمدکاظم غفاری بازیکن تیم هورسان رامسر به دلیل اعتراض به داوری کارت زرد گرفتند.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا