دانش و فناوری

تسلا در سال 2022 از محل بیت‌کوین ۲۰۴ میلیون دلار ضرر کرده است

تسلا برای موجود‌ی بیت‌کوین خود در سال 2022، ضرر 204 میلیون دلاری را ثبت کرده است. البته غول خودروسازی همچنین از معاملات بیت‌کوین خود سود 64 میلیون دلاری را گزارش کرده که بااین‌وجود، ضرر خالص آن 140 میلیون دلار است.

رابطه تسلا با بیت‌کوین در سال‌های گذشته

در سه‌ماهه اول سال 2021، تسلا 1.5 میلیارد دلار در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد و اظهار داشت که به دوام این رمزارز در طولانی‌مدت اعتقاد دارد. در آن زمان، خودروساز آمریکایی گفت که بیت‌کوین مکانی عالی برای ذخیره‌سازی پول نقد و دسترسی فوری به آن است و در مقایسه با بانک‌های مرکزی سنتی‌تر، بازگشت سرمایه بهتری را ارائه می‌کند.

<a href='https://sayeb.ir/tag/%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%db%8c%d9%86'>بیت کوین</a>

در مارس 2021 نیز «ایلان ماسک»، مدیرعامل شرکت تسلا، گفت که مشتریان می‌توانند برای خرید خودروی تسلا از بیت‌کوین استفاده کنند که این امر باعث رشد قیمت بزرگ‌ترین رمزارز جهان شد. چند هفته بعد، ماسک و تسلا با ابزار نگرانی نسبت به میزان انرژی موردنیاز برای استخراج بیت‌کوین، از تصمیم خود عقب‌نشینی کردند. پس از آن قیمت بیت‌کوین دوباره کاهش یافت.

سال میلادی گذشته، با شروع کاهش ارزش بیت‌کوین، تسلا 75 درصد از دارایی‌های بیت‌کوین خود را فروخت و از درآمد آن برای خرید ارز سنتی استفاده کرد. براساس گزارش Techcrunch درباره ضرر تسلا، غول خودروسازی اکنون حدود 184 میلیون دلار بیت‌کوین در اختیار دارد.

بازار کریپتو در چند وقت گذشته وضعیت نابسامانی را پشت سر گذاشته است. در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با قیمت 23,101 هزار دلار فروخته می‌شود که در مقایسه با بالاترین میزان آن (68789 دلار)، حدود 66 درصد کاهش پیدا کرده است. با وجود ازدست‌دادن نصف ارزش این رمزارز، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که بیت‌کوین انعطاف‌پذیر باقی مانده است و می‌تواند به دوران طلایی خود برگردد؛ به‌خصوص با توجه به این موضوع که خریدارانی که به‌طور کلی از بازار کریپتو وحشت زده هستند، به‌سمت نام‌ها و اکوسیستم‌های بالغ‌تری مانند بیت‌کوین یا اتر گرایش پیدا کرده‌اند.

منبع دیجیاتو

آگهی
دکمه بازگشت به بالا